V6 w kadecie

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

V6 w kadecie

Postautor: MonteR » 17 lipca 2008, 15:52

Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78


Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 17 lipca 2008, 16:07

Most jakis mocny, a wal i tak pewno trzeba bedzie dorabiac. Chcialbym w koncu na zywo zobaczyc taki swap w kadeciku :roll:

Jak masz taki silnik i pusta bude to trzeba wsadzic i popatrzec jak z miejscem i gdzie sa trudnosci.
C20NET

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 17 lipca 2008, 16:41

Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
ciupex
Posty: 124
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 20:23
Lokalizacja: kamień pomorski

Postautor: ciupex » 17 lipca 2008, 20:37


Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 17 lipca 2008, 20:42

Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
Marcin_CQP
Posty: 549
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 22:22
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Marcin_CQP » 17 lipca 2008, 22:25

To chyba ten znajomy mechanik nie wie w co sie pakuje - a właściwie Ty go chcesz wpakować :-D
Pozazdrościć takich tanich mechaników, ja bym tego za tyle nie zrobił chociaż bardzo lubię robić SWAPy

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 17 lipca 2008, 22:35

On sam jeździ Golfem I z grzebanym 1.9TDI ;-) pracuje w Mercu i uwielbia wydumki, więc traktuje to jako wyzwanie i robi za pół darmo ;-)
Z tego co czytałem, to Ty Marcin_CQP zbierałeś info o V6 w Kadecie, masz może jakieś ciekawe materiały?
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
Jumper
Posty: 337
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 13:11
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Jumper » 17 lipca 2008, 22:39

najpierw proponuje sie zastanowic czy Twoja buda to wytrzyma- nie twierdze ze nie, poprostu przemysl temat.
Loża Szyderców !!!

Awatar użytkownika
Melins
Posty: 765
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:31
Lokalizacja: Żagań[Sagan]
Kontaktowanie:

Postautor: Melins » 17 lipca 2008, 22:48

Kadetta B Coupe Rallye 1.1 SR!

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 17 lipca 2008, 22:57

Jumper, moja może nie wytrzymać, na pewno nie bez obspawania i prawie pewnej klatki

wracając do tematu... czy coś poza wspomnianą stroną kadettc.info i firmą wds tuning, która za worek Euro zrobi przekładkę ktoś coś może pomóc?
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

azazel_
Posty: 57
Rejestracja: 25 lipca 2007, 12:55
Lokalizacja: Kraków/Miechów

Postautor: azazel_ » 20 lipca 2008, 00:28

Ja rozważałem założenie V 6 do mojego QP ale ostatecznie Tommi wybił mi ten pomysł z głowy :)

Koszt takiej przekładki to ok 8K pln "tak żeby to miało rece i nogi" licząc z grubsza,
na kadettinfo masz C25xe a w omedze eco tec, jest to ten sam blok tylko inne kolektory dolotowe, charakterystyka itp... Jak juz wkładac V6 to mozna sie odrazu pokusić o 3.0 bo zewnętrznie to tasama konstrukcja :-)

Skrzynie mozesz dac z getraga z 1.8 OHC, wal musisz wykomnbinować, no i przydała by się szpera.

Sporym plusem jest to, że nie trzeba robić kolektorów bo pasują z mv6. Natomiast trzeba zbudować cały wydech, miskę, ciężko powiedzieć czy da rade pomieścić drążek kierowniczy, łapy silnika, umocować jakoś rolkę napinacza paska, przednia belka zawieszenia z wersji "1000 er" - cokolwiek to znaczy ;) potem musisz sie uporać z chłodzeniem, elektryką, ęlektroniką, komputerem pokładowym i wieloma rzeczami które "wyjdą w praniu"...

Dodoam terz że niestety v6 opla nie cieszy sie zbyt dobrą opinia, do tego serwis tego silnika jest dość drogi.

Ja osobiście postanowiłem zamiast pakować kasę w v6 założyć sprawdzone c20xe i za tą samą kasę będe miał głowicę cost cast wałeczki i 2 webery. Efekt: silnik mniejszy, co za tym idzie- lżejszy, a moc porównywalna. Mniej więcej cos takiego: [url=:twisted:[URL=http://cgi.ebay.de/Weber-Vergaser-Doppelvergaser-Anlage-fuer-den-C20XE-CIH_W0QQitemZ230270474111QQihZ013QQcategoryZ33550QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem]Mniej więcej cośtakiego[/url] ]KLIK[/URL]

ale oczywiście nic nie zastąpi dzwieku V6 pod maską

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 20 lipca 2008, 02:30

C20NET

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 20 lipca 2008, 11:00


azazel_
Posty: 57
Rejestracja: 25 lipca 2007, 12:55
Lokalizacja: Kraków/Miechów

Postautor: azazel_ » 20 lipca 2008, 12:30


Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 20 lipca 2008, 13:26

v8 do maluszka tak łatwo nie wchodzi, co widać na tych fotkach

ciekawe jak jeździłby kadecik z takim motorem, może znajdzie się pierwszy odważny ;) A swoją drogą, warto pamiętać że w regulaminach niektórych zawodów jest "swapy są dozwolone, ale silnik musi pochodzić od auta tej samej grupy producenckiej"
C20NET



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości