Jako że brakuje mi troszkę biegów w moim kadziu, zastanawiam się nad włożeniem getraga 240 ohc
Czy ktoś robił taki manewr ?? czy wszystko pasuję bezproblemowo ??
Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
-
- Posty: 508
- Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
- Marka: Opel
- Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
- Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
- Gadu-Gadu: 8719205
- Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Nie założysz getraga do 1.2. Zupełnie inne bloki
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Znam pewnego pana który twierdzi inaczej ....
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Można zrobić flansze jakoś dopasować wałek do sprzęgła albo sprzęgło w sumie tak można wszystko tylko jest pytanie jak wygląda sprawa przełożeń żeby to chciało jakoś jechać bo jak będą za wielkie to będziesz mógł się rozpędzić ale mocy może zbraknąć żeby to jakoś wykonać ja ogólnie bardziej celował bym w skrzynkę od ascony / manty 1,3 tam tez o ile dobrze mi się wydaje było 5 biegów a przełożenia będą podobne na zdrowy rozsądek . Napewno znajdą tu sie tacy co będą mogli to liczbami potwierdzić albo zaprzeczyć . No i jeszcze po co ładować skrzynie która wytrzymuje po 150 koni do 50 konnej bestii trochę zbędnej masy i ładowanie getraga często bywa problematyczne bardziej niż się to wydaje:D
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Tak jak pisałem, przydał by się na trasie 5 bieg .... kółeczka malutkie przy licznikowych 100km/h mam około 80 według GPS ... na dłuższej trasie jest to naprawdę męczące .... dlatego myślę o 5 biegu i nie ukrywam że chciał bym zostać przy 1,2 jest wystarczający do przemieszczania się
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Przy silniku ohv jakikolwiek getrag niema racji bytu.inne sprzęgło,wielkość obudowy sprzęgła <dzwonu >, grubość i długość wałka sprzęgłowego,przełożenia w stosunku do mocy ohv-ki, wszystko jest na nie.Jedyna skrzynia którą mógłbyś zalożyć do ohv ki i która miała by 5 biegów jest praktycznie nie do dostania.Potwierdzam informacje ,że była taka skrzynia<widziałem 2 krotnie osobiście.Nigdy nie występowała w kadecie.Według informacji jej właściciela została wyciągnięta z manty a z silnikiem ohv.
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Karczi, jeśli masz dostęp do informacji od pewnego Pana to dobrze. Dopytaj się go co i jak zrobić, podziel się tym na forum, coś podpowiemy, skorygujemy, a i ta wiedza pewnie kilku Kadeciarzom się przyda.
PS. Szybszym sposobem jest zmiana profilu opon na osi napędowej
PS. Szybszym sposobem jest zmiana profilu opon na osi napędowej
Brakuje mi braku rdzy...
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Pan posiadający takowe informacje przesiada na tym forum, tylko wczoraj był na pępkowym ..... tak że czekamy :D
Zmiana opon ... hmmm równa się zwiększeniu prześwitu .... a tego nie chcę, mało tego i tak będzie niżej jak znajdę jakieś docelowe koła
Zmiana opon ... hmmm równa się zwiększeniu prześwitu .... a tego nie chcę, mało tego i tak będzie niżej jak znajdę jakieś docelowe koła
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
- Rav
- Posty: 74
- Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 09:51
- Marka: Opel
- Silnik: C30SE
- Rok produkcji: 1992
- Gadu-Gadu: 1390026
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??
Dzwon w silniku OHV wystepujacy w autach FWD skrecal sie ze skrzyniami F10 i F13. Skrzyniami pokrewnymi sa skrzynie F15 i F17 wystepujacymi w terazniejszych Oplach FWD. Skrzynie F15 i F17 mozna bezproblemowo skrecic z silnikami na tzw Big Block'u Opla czyli wszystkie bloki z filtrem oleju przykrecanym do pompy oleju, jedynie trzeba troche zfrezowac wnetrze dzwonu aby zmiescic duze sprzeglo od np C20XE na plaskim kole. Skoro skrece C20XE z F15 wystepujaca w np Tigrze A, to dlaczego niemialbym skrecic OHV z Getragiem 240 z OHCowego Rekorda, ktory mial przeciez Big Block'a ?? Nie musze rezac zadnej flanszy zeby to skrecic do kupy, wsio pasuje 1:1. Zostaje tylko kwestia dobrania kola zamachowego, lub tez jego obrobki oraz tarczy sprzeglowej zeby to sie ladnie krecilo. A bez problemu kazdy ma pod reka jakiegos dobrego i taniego tokarza. A to ze bedzie brakowalo mocy....to juz problem wlasciciela
Opel Senator B 3.0 24v '92
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości