problem z obrotomierzem

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 11 maja 2015, 22:49

Kupiłem obrotomierz taki jak ten:
http://allegro.pl/nowy-obrotomierz-z-sw ... 11028.html

Niestety po jego podłączeniu działa jedynie podświetlenie :/ Pogrzebałem trochę w internecie i doszukałem się informacji, że w silniku c20xe mot 2.8 na kablu z sygnałem do obrotomierza jest napięcie 5V. Ponieważ w silniku nie mam cewki tylko modłu zapłonowy nie mam jak podpiąć go pod cewkę. Czy ktoś się orientuje skąd wziąc sygnał na obrotomierz z napięciem 12V?


Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: kogan77 » 12 maja 2015, 07:19

Kupiłeś obrotomierz za pińcetdziewięćdziesiąt :shock: ?
Wiem, że za stówę chodzą piękne motocyklowe ( dla widłaków mają zakres do 7 - 8 tyś) i mają lampke błyskową - poziom błysku programowalny. Miałem taki w Suzi SV 650.

A tak na poważnie, to poziom 5 V sygnału może być za niski i nie mieścić się w "widełkach" logicznej jedynki jaka jest potrzebna do zdekodowania sygnału. O kształcie sygnału nie wspominając.
Dawno temu robiło się powielacz napięcia (diodki i kondensatorki), ale tu to nie przejdzie, bo zmienność sygnału częsta.
Zasięgnę języka w wiadomym mi miejscu i za kilka dni się tu pojawię.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 12 maja 2015, 15:48

Czekałem, aż ktoś się zapyta czy wydałem 590pln na obrotomierz :D Otóż nie, kosztował mnie ułamek tej ceny, dlatego go kupiłem :)

Myślałem, żeby kupić coś takiego:

i wpiąć się w kabel sygnałowy 5v i zmienić go na 12v. Ale jako totalny laik nie wiem czy to dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: kogan77 » 12 maja 2015, 21:44

Może czegoś nie kumam . . .
Masz obrotek zasilany 5V, czy zasilany 12V i wejście sygnałowe jeno na 5V ?
Jeśli to pierwsze, to przetwornica step-up wystarczy.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 14 maja 2015, 21:32

obrotomierz zasilany jest 12V, a na kablu sygnałowym mam jedynie 5V, więc ciut za mało, żeby obrotomierz działał. Niestety już ustaliłem, że taka zwrotnica nie rozwiąże problemu :/ Muszę znaleźć miejsce w które będę mógł się wpiąć, żeby mieć sygnał z 12V.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: Qbasslodz » 15 maja 2015, 10:02

Z mostka prostowniczego z alternatora wyciaga sie sygnal na obrotomierz jezeli nie ma mozliwosci wyciagniecia z cewki zaplonowej.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: kogan77 » 15 maja 2015, 13:32

Qbass mądrze rzecze.

Jeno dla pewności dałbym diodę zenera 12V, co by szło 12V bez pików i innego badziewia, które AKU łyknie, a obrotek niekoniecznie.
Możliwe, że ten spasiony obrotek za 590 PLN posiada już odpowiedni filterek na wejściu - wówczas za radą Qby podpinasz na wprost.

Daj znać jak poszło.
Mam po sąsiedzku podobny dylemat, ale tam obrotek ma wartość mojego auta :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 15 maja 2015, 16:20


Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: kogan77 » 17 maja 2015, 11:31

Jejku...... ale komplikacje.
Musicie wiedzieć koledzy, że wszelkie komplikacje biorą się z prób( i tu zacytuję termin QBASSowy ) SKUNDLENIA kadzia :lol: choćby obrotkiem :mrgreen:
Nie ma KUNDLENIA, nie ma problemów!

A tak na poważnie, to jeśli zachodzi zjawisko wielokrotności obrotów altka względem silnika - a zachodzi (musisz znać przełożenie), to stosuje się dzielnik elektroniczny.
Najlepiej na CD4027, który ma w sobie dwa przerzutniki JK.



Stabilizator scalony 12V na wejściu nie jest może konieczny, ale ja dałem bo u kolegi altek daje grubo ponad 14,4 V. CD4027 wytrzyma pracę przy zasilaniu +15V.

Kondensator najlepiej elektrolit i nie tak podłączony! Na schemacie jest błąd. łączysz go równolegle pomiędzy zasilaniem a odbiornikiem (układem) zważając na polaryzację elektrolitycznego kondka. Kondensator na napięcie najlepiej 25V.

Amen.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 17 maja 2015, 20:56

Kundleniem jest włożenie silnika z BMW :D moja fanaberia mieści się w granicach zdrowego rozsądku i nie poddam się dopóki nie rozwiąże problemu :) Na tą chwilę wiem, że moje rozwiązanie nie zdaje sprawy. Obawiam się, że skończy się na waszym pomyśle i wyprowadzeniu sygnały z alternatora...

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: Qbasslodz » 17 maja 2015, 23:10

W zasadzie Kogan wyczerpal temat podlaczenia obrotki gdzie sygnal jest brany z mostka prostowniczego.Zrob tak jak pisze i musi dzialac.Co do nie oryginalnej obrotki to nie popadajmy w paranoje.Bylo city z lampami od punto wiec nie jest tak zle :)

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: baro » 17 maja 2015, 23:28

Z tym city punto czuje sie wywołany do tablicy, dalej gdzieś krąży po małopolsce ponadto miało silnik i tylny zawias z bmw :P aaa i drzwi otwierane do góry :P

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: Qbasslodz » 18 maja 2015, 00:30

nietuzinkowe :)

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: problem z obrotomierzem

Postautor: krecik » 18 maja 2015, 01:04

poza tym, coś czuję, że z oryginalną obrotką też by były problemy bo raczej nie jest przystosowana do sygnału 5V ;)



Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości