Mam wszystko wybebeszone i ku mojemu zdumieniu nie znalazłem ani jednego przekaźnika w swoim samochodzie.
Do blachy na której mocowana jest deska rozdzielcza, od spodu, pomiędzy kierownicą a włącznikiem świateł, nad skrzynką bezpieczników mam przerywacz kierunkowskazów (podobny do przekaźnika, ale na 3 nóżkach). I nic więcej. Żadnego innego zlokalizować nie mogę. Wszytko póki co działa więc to nie problem...
Nie powinno być tego więcej ? Na schemacie są 4 - do świateł przeciwmgielnych, do drogowych, do ogrzewania szyby, do wycieraczek. Te 2 pierwsze to chyba opcjonalnie. Gdzie powinny się znajdować pozostałe ? Mam na lewym błotniku jakąś pustą podstawkę z obciętymi kablami. Co tutaj powinno być ?
Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
Dla ułatwienia może jeszcze dodaj co to za wóz drabiniasty, albo inna ten tego syrenka ...
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
wydaje mi się, że nazwa wątku "Kadett C Gdzie znajdują się przekaźniki" wyjaśnia dość dokładnie o jaki samochód chodzi
Rafał
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
Ano widzisz z automatu otwieram wszystkie nieprzeczytane tematy no i przegapiłem temat tego, a przeszedłem od razu do postu
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Cześć
Wracam do tematu, bo w swoim remoncie doszedłem do montowania z powrotem wiązki. Nawet w międzyczasie kupiłem wiązkę od Kadetta, ale w niej również nie ma przekaźnika od świateł mijania oraz od ogrzewania tylnej szyby. Czy te przekaźniki były opcjonalne ? Na schemacie nic nie wskazuje że mogłoby ich nie być. Sprawdziłem na razie kwestie ogrzewania tylnej szyby i w obydwu wiązkach jest podobny patent, ale obydwie mają już swoją ilość patentów, napraw i prowadzących donikąd kabli.
Ktoś widział inny przekaźnik niż ten do migaczy w swoim kadecie ?
Macie u siebie taką podstawkę ? Jeżeli tak to gdzie ?:
Edit. Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ? Zrobić zdjęcie jak to wygląda. Mogę sobie dorobić te przekaźniki ale niestety nie wiem który wtyk włącznika ogrzewania szyby i dmuchawy jest który na schemacie
Wracam do tematu, bo w swoim remoncie doszedłem do montowania z powrotem wiązki. Nawet w międzyczasie kupiłem wiązkę od Kadetta, ale w niej również nie ma przekaźnika od świateł mijania oraz od ogrzewania tylnej szyby. Czy te przekaźniki były opcjonalne ? Na schemacie nic nie wskazuje że mogłoby ich nie być. Sprawdziłem na razie kwestie ogrzewania tylnej szyby i w obydwu wiązkach jest podobny patent, ale obydwie mają już swoją ilość patentów, napraw i prowadzących donikąd kabli.
Ktoś widział inny przekaźnik niż ten do migaczy w swoim kadecie ?
Macie u siebie taką podstawkę ? Jeżeli tak to gdzie ?:
Edit. Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ? Zrobić zdjęcie jak to wygląda. Mogę sobie dorobić te przekaźniki ale niestety nie wiem który wtyk włącznika ogrzewania szyby i dmuchawy jest który na schemacie
Rafał
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Podstawka mocowana od wewnątrz na słupku pomiedzy pedałem sprzegla/deska a slupkiem.
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Dobra, wiem gdzie podstawki pod przekaźniki, a teraz pytanie czy ktoś byłby tak miły i powiedział mi jakie kable (jakiego koloru) idą do których pinów włącznika od szyby:
Rafał
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Muszę sam sobie odpowiadać, ale niech będzie dla potomnych.
Okazuje się że w Kadettach od któregoś roku (według informacji które znalazłem na niemieckim forum od 76) zmieniono układ elektryki związany z ogrzewaniem tylnej szyby i nawiewem. Na forum było napisane że powodem jest zastosowanie dmuchawy o odwróconej polaryzacji choć moim zdaniem był to pomysł jak zaoszczędzić/uprościć wyrzucając jedyny przekaźnik z układu elektrycznego. Weryfikacja 2 wiązek które posiadam - zdaje się to potwierdzać. Co oznacza że dostępne schematy elektryczne nie koniecznie opisują rzeczywistość.
Pierwotnie szyba tylna była zasilana przez przekaźnik prosto od +12V ze stacyjki, który był sterowany za pomocą włącznika ogrzewania. Układ sterowania tym przekaźnikiem był połączony z regulatorem napięcia alternatora gwarantując że ogrzewanie będzie działać tylko na włączonym silniku. Wiatrak nawiewu był zasilany +12V ze skrzynki bezpieczników czarnym przewodem, a przewody żółty i szary poprzez włącznik dmuchawy (i ogrzewania szyby) prowadziły do masy.
W kolejnej odsłonie - nie ma przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Zasilanie od skrzynki bezpieczników idzie bezpośrednio do włącznika i w zależności od pozycji zasila szybę i/lub dmuchawę. Z kostki włącznika wychodzą zatem przewody: żółty i szary - sterowanie nawiewem; czarny - zasilanie do nawiewu i szyby; czarny - zasilanie dalej do szyby; brązowy - do masy (zamknięcie obwodu lampki). Z dmuchawy nie wychodzi już czarny przewód (jak na schematach) lecz brązowy do masy. Zapewne po tym można poznać różnice w wersji wiązki elektrycznej (poza oczywiście brakiem bezpieczników).
nie wiem czy były różne włączniki, nowszy dostosowany do przepływu większego prądu. Ale mam dwa i obydwa mają opisy pinów odpowiadające nowszemu schematowi: I, II, +, -, H, zamiast I, II, -, H, R
Tyle odkryłem a teraz pytanie, u mnie kabel zasilający idzie przez obudowę bezpiecznika na kablu zasilającym, jak tutaj (cały stopiony):
https://goo.gl/photos/WLzD5Rw6A8JsGg9g7
https://goo.gl/photos/pDrzwXYSds7AEwgAA
https://goo.gl/photos/GtkBcuVZiGGwGvqB9
W drugiej wiązce tego nie znalazłem. Czy ktoś może potwierdzić że to oryginalne rozwiązanie ? I u siebie też ma ? Jest zaraz przed przejściem wiązki do komory silnika. Na zdjęciu widać uszczelkę grodzi.
I drugie - czy ktoś natknął się na schemat z taką wersją wiązki elektrycznej ?
Okazuje się że w Kadettach od któregoś roku (według informacji które znalazłem na niemieckim forum od 76) zmieniono układ elektryki związany z ogrzewaniem tylnej szyby i nawiewem. Na forum było napisane że powodem jest zastosowanie dmuchawy o odwróconej polaryzacji choć moim zdaniem był to pomysł jak zaoszczędzić/uprościć wyrzucając jedyny przekaźnik z układu elektrycznego. Weryfikacja 2 wiązek które posiadam - zdaje się to potwierdzać. Co oznacza że dostępne schematy elektryczne nie koniecznie opisują rzeczywistość.
Pierwotnie szyba tylna była zasilana przez przekaźnik prosto od +12V ze stacyjki, który był sterowany za pomocą włącznika ogrzewania. Układ sterowania tym przekaźnikiem był połączony z regulatorem napięcia alternatora gwarantując że ogrzewanie będzie działać tylko na włączonym silniku. Wiatrak nawiewu był zasilany +12V ze skrzynki bezpieczników czarnym przewodem, a przewody żółty i szary poprzez włącznik dmuchawy (i ogrzewania szyby) prowadziły do masy.
W kolejnej odsłonie - nie ma przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Zasilanie od skrzynki bezpieczników idzie bezpośrednio do włącznika i w zależności od pozycji zasila szybę i/lub dmuchawę. Z kostki włącznika wychodzą zatem przewody: żółty i szary - sterowanie nawiewem; czarny - zasilanie do nawiewu i szyby; czarny - zasilanie dalej do szyby; brązowy - do masy (zamknięcie obwodu lampki). Z dmuchawy nie wychodzi już czarny przewód (jak na schematach) lecz brązowy do masy. Zapewne po tym można poznać różnice w wersji wiązki elektrycznej (poza oczywiście brakiem bezpieczników).
nie wiem czy były różne włączniki, nowszy dostosowany do przepływu większego prądu. Ale mam dwa i obydwa mają opisy pinów odpowiadające nowszemu schematowi: I, II, +, -, H, zamiast I, II, -, H, R
Tyle odkryłem a teraz pytanie, u mnie kabel zasilający idzie przez obudowę bezpiecznika na kablu zasilającym, jak tutaj (cały stopiony):
https://goo.gl/photos/WLzD5Rw6A8JsGg9g7
https://goo.gl/photos/pDrzwXYSds7AEwgAA
https://goo.gl/photos/GtkBcuVZiGGwGvqB9
W drugiej wiązce tego nie znalazłem. Czy ktoś może potwierdzić że to oryginalne rozwiązanie ? I u siebie też ma ? Jest zaraz przed przejściem wiązki do komory silnika. Na zdjęciu widać uszczelkę grodzi.
I drugie - czy ktoś natknął się na schemat z taką wersją wiązki elektrycznej ?
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości