Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

FRT Garage
Posty: 8
Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
Marka: OPEL
Silnik: 1200
Rok produkcji: 1977

Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: FRT Garage » 04 grudnia 2016, 17:38

Cześć,

jestem totalnym świeżakiem na forum, a to dlatego, że udało się po dłuuuuugim czasie poszukiwań Kadetta C Coupe z 77 roku 1200. Autem 2 tygodnie temu przyjechałem spod Amsterdamu. Autko jest piękne i zawsze o nim marzyłem. Teraz planuję kolejne kroki. Celem jest funcar o charakterze klasycznej wyścigówki w klimacie z lat. Piszę tutaj ponieważ chcę skorzystać z waszego doświadczenia. Poszukuję silnika z charakterem, który będzie pierdział, kaszlał, strzelał, "nierówno chodził" i miał charakter dla klasycznego auta wyścigowego. Ma być głośny dźwiękiem przypominający np. silnik vankla z mazd RX2 lub RX3 o mocy po modyfikacjach min. 170 koni. Co możecie mi doradzić?

Obejrzyjcie sobie ten film, żeby zrozumieć o czym mówię (generalnie bardzo polecam ten kanał na Youtubie)



Oczywiście zależy mi również na właściwościach jezdnych dlatego silnik nie może być zbyt ciężki.

Rozważałem C20XE ale zasilanym gaźnikami np. Webera - ale silnik chyba jest zbyt grzeczny i chyba zbyt kulturalny jeżeli chodzi o pracę.

Dzięki z góry za pomoc.


Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: baro » 04 grudnia 2016, 23:31

Ale ta mazda ma silnik wankla... c20xe na przepustnicach czy gaźnikach i ostrych wałkach też chodzi nierówno i jest niebezpieczne. Pytanie czy wiesz na co się porywasz?? Czy masz na ten projekt hajs... mało już pozostało seryjnych coupe z 1,2.... wrzuć zdjecia swojego kadetta

FRT Garage
Posty: 8
Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
Marka: OPEL
Silnik: 1200
Rok produkcji: 1977

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: FRT Garage » 05 grudnia 2016, 00:22

Wiem, że ma Vankla. Film to przykład moich założeń co do projektu i charakteru auta. Wszystko zależy od wyboru silnika. Już posiadam jednego klasyka z silnikiem dość świeżym, rzędowym z turbo i auto cieszy osiągami natomiast brakuje mu trochę klimatu, dlatego przy tym projekcie zależy mi na zbudowaniu szybkiej retro wyścigówki.

Co do budżetu to chcę bazować na ogólnodostępnych lekkich jednostkach - wiadomo, że nie będę wsadzał silnika od rx2 bo takich praktycznie nie można kupić. Może ktoś ma jakiś film jak "klasycznie" może chodzić C20XE? Na youtubie nie znajduje żadnego satysfakcjonującego charakteru C20XE

Zdjęcia mojego auta:





Przebieg: 134 000 km
W pełni oryginalny, wszystko w 100% sprawne, 26 lat użytkowany w jednej rodzinie. Rdzy brak.

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: junioross » 05 grudnia 2016, 07:44

Piękny egzemplarz, aż go szkoda na rajdówkę.
No ale trudno. Co do silnika to ze stajni Opla cieżko będzie znaleźć coś lepszego niż xe.
Baro dobrze podpowiada. Ostre wałki, i gaźniki zrobią robotę. Jeśli wystarczy Ci funduszy wkładaj ITB i będziesz zachwycony.

Awatar użytkownika
norbi
Posty: 115
Rejestracja: 09 sierpnia 2007, 10:23
Lokalizacja: belchatow

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: norbi » 05 grudnia 2016, 07:44

Witaj,
posłuchaj dźwięku 2.4 cih R4. Na wydechu 4-2-1 i przeotowym końcowym to będzie to czego szukasz. Dodatkowo dwa gaźniki nie bedą ekonomiczne ale wzbogacą doznania słuchowe podczas otwierania przepustnicy.
Nie potrzeba nieodwracalnych przeróbek, jest to akceptowalne połączenie w rodzinie opel-youngtimer.

Silnik wywodzący się z 1.9, który był montowany oryginalnie.

Fajna coupetka z ciekawymi dodatkami.

Pozdrawiam.
manta b

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Qbasslodz » 05 grudnia 2016, 11:38

sądząc po wyposażeniu to jest kadett sr.
W tej wersji będzie szybko zyskiwal na wartośći z silnikiem 1200.
Jest idealny zeby absolutnie nic w nim nie zmieniać.
Kup drugie nadwozie i zbuduj rajdówkę.Wsadz xe na itb, i będzie sz zadowolony.Ostre wałki , a grupowy wydech i powinieneś być zadowolony.

ps.
Pokusił bym sie nawet o propozycję zamiany kadetta c z motroniciem 2,8 , z klatką , kubłami , i itb za tą oryginalną qpejkę.

FRT Garage
Posty: 8
Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
Marka: OPEL
Silnik: 1200
Rok produkcji: 1977

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: FRT Garage » 05 grudnia 2016, 14:17

Dzięki za opinie. Oczywiście macie racje. Auto jest w takim stanie, że aż żal czegokolwiek dotykać. Kocham ludzi którzy potrafią przez 40 lat utrzymać auto w takiej kondycji, że kupujesz je, wsiadasz, dostajesz sugestie na jakiej stacji masz tankować jakie paliwo i robisz 1000 km bez absolutnie jakiegokolwiek zająknięcia. Z tym zgoda. Ciekawostka - przez ostatnie 10 lat przebieg z przeglądów różni się o +/- 80 km. Powodem był Kadett B którym wolała jeździć rodzina.

W takim razie inne pytanie: Co mogę zrobić sensownego z tym silnikiem, żeby chciał bardziej jechać i jakiej mocy mogę się spodziewać? 70 - 80 KM?

Petercali
Posty: 175
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
Marka: Opel
Silnik: c20xe
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7000001
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Petercali » 05 grudnia 2016, 16:00

W kwesti 1,2 moglbys pomyslec o jednym lub dwoch gaznikach poziomych, walku,wydechu,chociaz cudow nie bedzie w stosunku do kosztow.Ktos na forum ma 1,2 na poziomym gazniku,poszukaj.O tuningu tej jednostki tez jest topic. Ladne masz to cqp
manta a poszukiwana:)

evgen
Posty: 82
Rejestracja: 01 listopada 2013, 07:54
Marka: KADETT A
KADETT C QP
REKORD A QP
REKORD B QP
COMMODORE A QP
MANTA A X3
MANTA B GSI
ASCONA A 4D
OMEGA A
CADILLAC COUPE DeVILLE
Silnik: 1.0 - 6.4
Rok produkcji: '59 - '90
Lokalizacja: STAR

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: evgen » 05 grudnia 2016, 19:46

Przede wszystkim rób to, co podpowiada Ci serce i spowoduje radochę... masz pomysła na retro rajdowe autko ,to czyń co czujesz.
Egzemplarz jako baza z pewnością się nadaje i przy dobrej realizacji i odpowiednich funduszach stworzysz unikalną petardę jedyną w swoim rodzaju. Wielu kolegów z tego forum odnawia, naprawia i odtwarza stare ople, pisząc ze są w stanie jak z fabryki w każdym calu, utrzymane w oryginale itd... ale tak naprawdę może znikomy procent mówi prawdę i ma ,,klasyka jak fabryka''. Większość wkłada inne silniki, koła ,zawieche ,wydechy i wiele innych nowoczesnych rozwiązań ,które pozwalają cieszyć się lepszymi osiągami ,trakcją czy choćby designem.
Dlatego z czystym sumieniem, głośno klaszcze i dopinguję Twój pomysł ,bo jesteś szczery i wiesz, o co chodzi od samego początku.
Pozdro i POWODZENIA !!!

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Qbasslodz » 06 grudnia 2016, 02:08

najlepiej zastosuj rozwiązanie analogiczne jak w kadecie b 1.1 rallye,Tam silnik ohv zasilony jest oryginalnie dwoma PIONOWYMI solexami 30/35 pdsi.
Różnica w dynamice pomiędzy jednym a dwoma gaxnikami w ohv jest bardzo wyraźna.

Btw, człowiek uczy się całe życie , ma ktoś informacje lub zdjęcia jakie to niby 2 poziome gaźniki można zastosowac w ohv ce??
Jeden poziomy 40/45 to widziałem wraz z dedykowanym kolektorem.Ale 2 poziome w tym silniku , hmmm no pierwsze słyszę...

Awatar użytkownika
kris4cars
Posty: 20
Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
Marka: Opel/Pontiac
Silnik: C16SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 4427609

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: kris4cars » 06 grudnia 2016, 06:54

https://youtu.be/xdM0jATJZ3M
Tutaj masz dwa webery ale seryjne wałki

Nabazgrane z Redmi 3 pro
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D


Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Qbasslodz » 06 grudnia 2016, 09:48

Kolego, chyba nie przczytałes tematu ze zrozumieniem.Mam cihy na weberach , solexach , dellorto, i na codzien jeżdżę kadettem city c20 seh na 2 gaźnikach.
Chłopak ma kadetta z silnikiem OHV jezeli oczywiście wiesz jaki to silnik.Chętnie zobaczę kolektor z 2 POZIOMYMI gaxnikami stosowany w tym silniku.
Ty wrzuciłes xe lub xev w zasadzie nie w temacie.

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Czaki » 06 grudnia 2016, 12:26

No ja bym zostawił w oryginale tak jak jest. Auto przepięknie zachowane. Żeby utrzymać ten stan najprościej poddać modyfikacją oryginalny silnik. Tak jak pisali wcześniej koledzy : wałek rozrządu , dwa pionowe solexy a kadetta b sr ,albo JEDEN poziomy weber (też nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu jak 2 poziome gaźniki w silniku ohv), do tego modyfikacja głowicy, i układu korbowo-tłokowego. Podobno w ten sposób można wyciągnąć ponad 80 KM z tego silnika. Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić jedynie to co mówił qba. Na 2 gaźnikach solexa zdecydowana różnica , bez innych modyfikacji. Inną drogą jest wsadzenie silnika typu CIH jaki występował fabrycznie w tym modelu. Jeśli chcesz iść z duchem oryginału to wiąże się to z wymianą mostu , przeróbką mocowań chłodnicy i tunelu. Koszta na pewno będą większe bo trzeba zdobyć kilka detali : most, łapy silnika , konsolę środkową. Podrasowanie silnika będzie kosztowało pewnie podobne pieniądze , z tym że w tym wypadku uzyskasz ze dwa razy większą moc.
Także najmniej inwazyjna jest modyfikacja 1,2 ohv. Dodam przy tym historyjkę z przed paru lat. Na wyścigu klasyków na torze poznań kumpel taką qpetą jak twoja zajął drugie miejsce przegrywając z fiatem 124 sport qp ,który miał 130 konny ,dwu litrowy silnik, a trzecie miejsce zajeła corwetta a 5 litrami pod maską. Jedyny tuning tego kadetta to była żółta konina. Uprzedzając pytania, nie było klasyfikacji mocowej i pojemnościowej .
Kadett to bardzo lekkie auto. Z 80 KM i dobrą zawiechą będzie jeździł jak gokart .
Ale tak ja k napisałem na początku , tą drogą poszedł bym ja. Auto jest twoje i tobie ma sprawiać przyjemność . Niezależnie jaką drogę obierzesz wiążą się z nią koszty .Ale to też już wiesz skoro już jedno auto zbudowałeś, zauważyłeś że jeśli coś ma być dobrze zrobione musi kosztować.
Tak czy inaczej gratuluję świetnego egzemplarza qpetki i troszkę zazdroszczę bo moja to jak na razie totalny trup...

Petercali
Posty: 175
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
Marka: Opel
Silnik: c20xe
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7000001
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: Petercali » 06 grudnia 2016, 20:05

manta a poszukiwana:)

Awatar użytkownika
kris4cars
Posty: 20
Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
Marka: Opel/Pontiac
Silnik: C16SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 4427609

Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe

Postautor: kris4cars » 06 grudnia 2016, 22:43

Gość pyta o swap i silnik 170km po zabawie, więc wrzuciłem silnik xe (xev wygląda całkiem inaczej) , nikt nie napisał czy gaźniki mają być poziome czy pionowe, czy może zero gravity. Ohv, ohv-em pytanie było co z tym fantem zrobić. Chętnie zobaczę jak robisz z 1.2 Ohv 170km przy wolnossaku i 95 no maks 98. Nie na temat by było jak bym napisał ładuj turbo albo 2.7tt z audi.

Nabazgrane z Redmi 3 pro
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D


Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości