gruby most a skrzynia R25
gruby most a skrzynia R25
Pewno juz kilka takich zestawow jezdzi, to chcialem sie podpytac jak sie sprawuja i jak jest wal skonstruowany.
O ile kojarze to mozna wal zrobic na 3 sposoby:
1) skrzynia->3lapka->guma->3lapka->krzyzak->wal->krzyzak->most (czyli na 2 krzyzaki, z guma)
2) skrzynia->3lapka->3lapka->krzyzak->wal->krzyzak->most (czyli na dwa krzyzaki, bez gumy)
3) skrzynia->3lapka->guma->3lapka->wal->krzyzak->most (czyli z przodu guma, z tylu krzyzak)
Przyznawac sie, kto jak ma i jak mu sie sprawdza
Pod pojeciem "3lapka" rozumiem takie zakonczenie z otworami na 3 sruby (prawa strona walu). Na zdjeciu rozwiazanie nr 3. Skrzynia R25 tez ma takie cos zamontowane.
O ile kojarze to mozna wal zrobic na 3 sposoby:
1) skrzynia->3lapka->guma->3lapka->krzyzak->wal->krzyzak->most (czyli na 2 krzyzaki, z guma)
2) skrzynia->3lapka->3lapka->krzyzak->wal->krzyzak->most (czyli na dwa krzyzaki, bez gumy)
3) skrzynia->3lapka->guma->3lapka->wal->krzyzak->most (czyli z przodu guma, z tylu krzyzak)
Przyznawac sie, kto jak ma i jak mu sie sprawdza
Pod pojeciem "3lapka" rozumiem takie zakonczenie z otworami na 3 sruby (prawa strona walu). Na zdjeciu rozwiazanie nr 3. Skrzynia R25 tez ma takie cos zamontowane.
C20NET
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
- Marka: Ascona B Berlina
- Silnik: 2.0 NE
- Rok produkcji: 1981
- Lokalizacja: CBY Solec
Re: gruby most a skrzynia R25
Czy wybierając opcje 2 musi być jeszcze frez na wale wykonujący prace przód tył podczas pracy mostu góra dół czy tą prace wykonuje samolot z mostem?
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: gruby most a skrzynia R25
Podpinam się pod pytanie.
Dlaczego nie stosować gumy (opcja 2) ?
Jakiś konkretny powód niż " ustawiczne i sukcesywne wycieranie gumowego ochraniacza mechanizmu zmiany biegów, skróconego mechanizmu drążka" ?
Dlaczego nie stosować gumy (opcja 2) ?
Jakiś konkretny powód niż " ustawiczne i sukcesywne wycieranie gumowego ochraniacza mechanizmu zmiany biegów, skróconego mechanizmu drążka" ?
Re: gruby most a skrzynia R25
te ruchy ogarnia samolot, ja mam wal sztywny bez frezu i jezdze tak juz kilka lat, aczkolwiek kompensacja na wale nie zaszkodzi i nie trzeba robic walu idealnie na wymiar
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: gruby most a skrzynia R25
Wał powinien pracować na wieloklinie. Fabrycznie w wieloklinie jest otwór, w którym jest sprężyna niwelująca luz pomiędzy wałem a skrzynią.
Co do samej przeróbki to facet ze specjalistycznego warsztatu zajmującego się dorabianiem wałów mówił mi, że zastosowanie 2 krzyżaków i sprzęgła elastycznego (guma) jest niedopuszczalne.
Więc albo tak jak było fabrycznie czyli 2 krzyżaki albo guma i krzyżak.
Jak dorabiałem wał do swojej manty chciałem zastosować wieloklin z gumą pochodzący z rekorda. Niestety na sprzęgło elastyczne nie miałem miejsca i chciałem zastosować fabryczne rozwiązanie.
Firma od wałów nie podjęła się tego, gdyż ta część wału zrobiona jest ze staliwa, a spawanie tego materiału nie jest zbyt wytrzymałe i z tego powodu nie można tego zastosować w tym przypadku.
Co do samej przeróbki to facet ze specjalistycznego warsztatu zajmującego się dorabianiem wałów mówił mi, że zastosowanie 2 krzyżaków i sprzęgła elastycznego (guma) jest niedopuszczalne.
Więc albo tak jak było fabrycznie czyli 2 krzyżaki albo guma i krzyżak.
Jak dorabiałem wał do swojej manty chciałem zastosować wieloklin z gumą pochodzący z rekorda. Niestety na sprzęgło elastyczne nie miałem miejsca i chciałem zastosować fabryczne rozwiązanie.
Firma od wałów nie podjęła się tego, gdyż ta część wału zrobiona jest ze staliwa, a spawanie tego materiału nie jest zbyt wytrzymałe i z tego powodu nie można tego zastosować w tym przypadku.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
- Marka: Ascona B Berlina
- Silnik: 2.0 NE
- Rok produkcji: 1981
- Lokalizacja: CBY Solec
Re: gruby most a skrzynia R25
Teraz już wiem że może być sztywny tylko trzeba dobrze pomierzyć. Miałem tak zrobiony i było spoko. Prawdopodobnie był trochę za długi i dla tego na hamowni się skręcił. Kolejny zrobiłem z kompensacją
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: gruby most a skrzynia R25
Wybaczcie, że drążę nadal temat.
Chciałbym jak najlepiej zrobić napęd w swoim autku ukochanym i jedynym i w ogóle wypasionym.
Od kolegi forumowego z Łodzi ( niech mu niebo przychylne będzie, a życie w dostatki opływa ) otrzymałem wał napędowy, wyrwany na prędce z Rekorda 1.8.
Jako, że mam silnik 1.8 i skrzynię R25 i gruby most od 2.0, chciałbym się poradzić, jak mam wytłumaczyć fachowcowi od skracania wałów, czego tak na prawdę chcę (sam na tą chwilę nie wiem )
Zdjęcie powyżej przedstawia wał.
- Uchwyt do skrzyni ogarniam ( muszę tylko rozejrzeć się za tą przejściówką z dumy o odpowiedniej średnicy),
- na połączeniu wału jest przegub. Czy jest tam wieloklin ? Da się to wykorzystać ?
- krzyżak to wiadoma sprawa - musi być. Cybanty mam.
Pomóżcie mi to rozegrać właściwie.
Chciałbym jak najlepiej zrobić napęd w swoim autku ukochanym i jedynym i w ogóle wypasionym.
Od kolegi forumowego z Łodzi ( niech mu niebo przychylne będzie, a życie w dostatki opływa ) otrzymałem wał napędowy, wyrwany na prędce z Rekorda 1.8.
Jako, że mam silnik 1.8 i skrzynię R25 i gruby most od 2.0, chciałbym się poradzić, jak mam wytłumaczyć fachowcowi od skracania wałów, czego tak na prawdę chcę (sam na tą chwilę nie wiem )
Zdjęcie powyżej przedstawia wał.
- Uchwyt do skrzyni ogarniam ( muszę tylko rozejrzeć się za tą przejściówką z dumy o odpowiedniej średnicy),
- na połączeniu wału jest przegub. Czy jest tam wieloklin ? Da się to wykorzystać ?
- krzyżak to wiadoma sprawa - musi być. Cybanty mam.
Pomóżcie mi to rozegrać właściwie.
Re: gruby most a skrzynia R25
Może będzie pomocne jak powiem jak ja to robiłem... Sytuacja taka sama, R25 i gruby most.
Zatargałem samochód na holu do warsztatu zajmującego się wałami napędowymi /nie chcieli wziąć odpowiedzialności za mój pomiar/. Miałem ze sobą wał od Omegi A /współpracujący z R25/ i wał od kadetta 1.6 lub Manty 2.0 /współpracujący z grubym mostem/. Na miejscu panowie powiedzieli że będzie potrzebna jeszcze kompensacja wału /wał pracuje przód-tył gdy most się unosi i opuszcza podczas jazdy po nierównościach i przy różnym obciążeniu/. Nie protestowałem z doświadczeniem specjalistów.
Całość zrobili tak: wzięli złącze ,,1" z wału Omegi, do niego przyspawali kompensację /tzw. złącze wielowpustowe/ nie pamiętam od jakiego samochodu /mieli taką nową na stanie/, dalej przyspawali odpowiednio docięty wał Mantowy z krzyżakiem ,,3" na końcu. Całość działa doskonale /choć niewiele jeszcze pojeździłem../. Absolutnie nie ma potrzeby stosowania łącznika gumowego na złączu ,,1" oraz nie należy stosować podpory wału ,,2" (numerki odnoszą się do Twojego zdjęcia).
Zatargałem samochód na holu do warsztatu zajmującego się wałami napędowymi /nie chcieli wziąć odpowiedzialności za mój pomiar/. Miałem ze sobą wał od Omegi A /współpracujący z R25/ i wał od kadetta 1.6 lub Manty 2.0 /współpracujący z grubym mostem/. Na miejscu panowie powiedzieli że będzie potrzebna jeszcze kompensacja wału /wał pracuje przód-tył gdy most się unosi i opuszcza podczas jazdy po nierównościach i przy różnym obciążeniu/. Nie protestowałem z doświadczeniem specjalistów.
Całość zrobili tak: wzięli złącze ,,1" z wału Omegi, do niego przyspawali kompensację /tzw. złącze wielowpustowe/ nie pamiętam od jakiego samochodu /mieli taką nową na stanie/, dalej przyspawali odpowiednio docięty wał Mantowy z krzyżakiem ,,3" na końcu. Całość działa doskonale /choć niewiele jeszcze pojeździłem../. Absolutnie nie ma potrzeby stosowania łącznika gumowego na złączu ,,1" oraz nie należy stosować podpory wału ,,2" (numerki odnoszą się do Twojego zdjęcia).
Re: gruby most a skrzynia R25
Obudziłem się dziś rano z dziwnie natrętną myślą w temacie wału. Już wiem dlaczego... W poście powyżej nie napisałem, że między złączem przy skrzyni a złączem wielowpustowym /kompensacją/ jest przegub krzyżakowy - w moim przypadku jest on fabrycznie połączony ze złączem wielowpustowym. Może to i oczywiste ale prostuję...
Także wał wygląda tak:
złącze przy skrzyni /sztywne/ - przegub krzyżakowy - złącze wielowpustowe /kompensacja/ - rura - przegub krzyżakowy przy moście
Także wał wygląda tak:
złącze przy skrzyni /sztywne/ - przegub krzyżakowy - złącze wielowpustowe /kompensacja/ - rura - przegub krzyżakowy przy moście
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: gruby most a skrzynia R25
Tam gdzie przerabialem wał powiedziano mi, że te sprzęgło elastyczne stosuje się w miejsce krzyżaka. Ta guma ma złagodzić start obracania się wału. Moim zdaniem jak już chcesz mieć koniecznie tą kompensacje to wał powinien wyglądać następująco: wieloklin wchodzacy do skrzyni -> sprzęgło elastyczne -> rura -> krzyżak z polaczeniem z wałem znajdującym się w samolocie.
Teraz masz to przekombinowane moim zdaniem. Dali radę w tym zakładzie to wyważyc?
Teraz masz to przekombinowane moim zdaniem. Dali radę w tym zakładzie to wyważyc?
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
- Marka: Ascona B Berlina
- Silnik: 2.0 NE
- Rok produkcji: 1981
- Lokalizacja: CBY Solec
Re: gruby most a skrzynia R25
Ja mam tak oryginalna flansza z krzyżakiem zamiast truj łapka , kompensacja ,rura i oryginalny krzyżaka od rekorda. Bez gumy mocowany na sztywno.
Re: gruby most a skrzynia R25
Ooo! Dokładnie, mam tak samo /tylko w miejscu flanszy mam trójłapka, ale zasada jest taka sama/.
Odpowiadając Juniorossowi - wyważone bez problemu.
Odpowiadając Juniorossowi - wyważone bez problemu.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
- Marka: Ascona B Berlina
- Silnik: 2.0 NE
- Rok produkcji: 1981
- Lokalizacja: CBY Solec
Re: gruby most a skrzynia R25
Zakładając flansze z krzyżakiem jako jeden element masz mniejsze prawdopodobieństwo bicia. Ale wcześniej miałem na trujłapce roztoczone zrobione na wcisk i było widać minimalne bicie na wale. Mimo to nie było odczuwalne w aucie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość