Witajcie
Sprawa mam teraz w zamiarze zrobić swapa ale chce mały i lekki silnik ale nowocześniejszy i niezawodniejszy niz stara ohv'ka wiec panowie szukam pomysłów :D
Myślalem o 1,3 manta ascona najlepiej ze szkrzynia 5 , ale chodził mi po głowie nowszy silnik z jakiej corsy ale tez do 1.4 nie wiecej tylko czy pod jakie motory podjecie mantowa skrzynia ?? czy wszystkie smallbloki beda wchodzic w gre?? bomam corse a 1.4 na wtrysku za prawie darmo silnik i mysle jak ktos juz cos przerabiał myślał czy przymierzał sie to prosze o pomoc .
P.S oczywiscie jak ktos ma ta piekna skrzynie jeszcze żywą to chetnie porozmawiam
pozdrawiam was serdeczenie
Odnosnie swapu troche z innej strony
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
To juz najlepiej szuka 1,6 8v na wielopunkcie c16se 100km mocy jak w te strone chcesz...Ale wrzucisz jakiegoś c14nz i to nie będzie jechać bedzie pyta jak stopiendziesiąt narobisz sie.. kolego jak iść w strone swapa to zeby była moc a nie dostępność części...
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
wiesz co jakbym szukał mocy to bym dał cos mocnego ale majac zone dziecko i uzywajac auta na codzien troche innaczej sie patrzy ja chce mały oszczedny i przedewszystkim mało zawodny silnik i 150 nie musi jechac a jezeli chodzi o dostepnosc czesci to do ohv nie jest tak zle ja zrobiłem cały remont tulejowanie paewki itd i nie miałem zadnych problemow . A jeazcze jeda sprawa 2.0 to kazdy wkłada a takie cos to mało kto robi i jest to ciekawsze . Ma ktos moze jakies informacje odnosnie tego 1.3 turbo z mostem od e30 jaki tam motor zapłon i skrzynia mnie interesuje . Pozdrawiam
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
Słuchaj powiem ci tak to zę mały silnik pali mało to czasem ejst tylko mit.. Bo taki silnik zeby jechał trzeba kręcic a wtedy zeby sie jakoś kręcil topali swoje, wiem że cichy do ekonomicznych nie należą bo mam, ale wg mnie dla ciebie bardzo dobra opcja było by c16se niema on przepływki na mapsensorze jest niema kopólki na cewce jest bardzo wytrzymały i wdzieczny silnik jak kazda oplowska 8zaworowka
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
maly to i masa mniejsza ze maly silnik to mit malego spalania to tez wiem ale jakby dalo sie dorwac skrzynie 5 pod ohv to moze i bym sie nie bawił kadett ma mała mase wiec i poteznego silnika mu nie trzeba cih to fajna sprawa miałem ale masa qrde kosmos w porownaniu do aluminiowego nowszego silnika o mniejszej pojemnosci to jak omega do kadetta a najpierw chciałem 1.3 bo miałem kiedys łezke z takim motorem paliła mało a pchała wystarczajaco no i wiem ze manta /ascona miała taka opcje a nie chce tez papieru przerabiac wiec czegos w smalbloku szukam bo bigblok to nawet ma oko podpada
- joteusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 czerwca 2013, 12:41
- Marka: Opel
- Silnik: 13S=126
XE+dgoleg+2800S - Rok produkcji: 1986
1972
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
1,3 to masz 3 rodzaje , w zależności do czego potrzebujesz ? tobie wystarczy C13N , jeżeli chodzi o 13S bardzo dobry motor bardzo przyjazny do modyfikacji i chce współpracować i kolana tak łatwo też nie pokaże . co do c16se kolega bardzo rozsądnie ci radzi to taki zarobas , jest on mniej skory niż e16se , ale bardziej nowoczesny i na pewno na tą chwile dostępny w nie złym stanie na alledrogo. Co do OHV są to bardzo przyzwoite motory mimo żeliwa super przyjazny kierowcy i ze względu na masę rozrządu super pod podstawowe mody.
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
dobra a teraz ma ktos moze wiedzę o tym jakbY juz udalo mi sie odszukac taka skrzynie od 1.3 to z jakim silnikiem idzie to zgrac bez kryzy a jeszcze jak sprawa z wałem wyglada
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
dobra a teraz ma ktos moze wiedzę o tym jakbY juz udalo mi sie odszukac taka skrzynie od 1.3 to z jakim silnikiem idzie to zgrac bez kryzy a jeszcze jak sprawa z wałem wyglada
Re: Odnosnie swapu troche z innej strony
Skrzynie musisz mieć od ascony b lub manty b z silnikiem 1.3 OHC.To w zasadzie ta sama skrzynia co w przypadku silnika CIH tylko ma inny kołnierz. Największy silnik jaki dopasujesz do tego zestawu to 1,6OHC na małym bloku.Ale w tym układzie możliwa jest tylko skrzynia 4 biegowa.Ja postawiłbym na na jakieś 1,4 .Mam gdzieś jeszcze taki kołnierz di 1m3 jakby cię interesował.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości