Getrag 240-226

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
ka+kadett
Posty: 84
Rejestracja: 25 maja 2011, 19:00
Marka: opel
Silnik: 1.2+1L.
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Getrag 240-226

Postautor: ka+kadett » 20 marca 2012, 17:14

Mam skrzynie Getrag nr.2400025590-226 jest to skrzynia pod CIH-a ,czy OHV ? Wyciągnięta z jakiegoś Rekorda prawdopodobnie 1.8 który rok tego już nikt nie wiedział.


Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: Adaśko » 20 marca 2012, 17:20

Jeśli patrząc od przodu rozrusznik znajduje się po prawej stronie -CIH, po lewej - OHC.


Brakuje mi braku rdzy...

ka+kadett
Posty: 84
Rejestracja: 25 maja 2011, 19:00
Marka: opel
Silnik: 1.2+1L.
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Getrag 240-226

Postautor: ka+kadett » 21 marca 2012, 12:44

To ja mam OHC a nastawiony jestem raczej na CIH-a 2.2 .Czy da rade to jakoś przerobić ,dzwon jest cały z obudową -ciężki temat,a jaki najmocniejszy silnik można do tego skręcić ? Mam do tego most z przełożeniem 3,67

Awatar użytkownika
Bocznica
Posty: 156
Rejestracja: 06 grudnia 2007, 14:56
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 7943108
Lokalizacja: Freie Stadt Danzig

Re: Getrag 240-226

Postautor: Bocznica » 21 marca 2012, 20:38

Do tej skrzyni pasuje C20LET,fabrycznie 204ps,można go podkręcić do górnej granicy trzech cyfr..
Także jak chcesz CIH-a myślę,że za ta skrzynie dwie takie jak chcesz spokojnie kupisz.

ka+kadett
Posty: 84
Rejestracja: 25 maja 2011, 19:00
Marka: opel
Silnik: 1.2+1L.
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Getrag 240-226

Postautor: ka+kadett » 22 marca 2012, 08:46

Oj,tak chętnych do kupna tej skrzyni to nie brakuje,padła też propozycja sprzedaży mi silnika LET ale ja jestem bardziej skierowany na "rekreacyjne" stawianie bokiem niż mega osiągi (może kiedyś drugie auto),na dzień dzisiejszy jestem zdecydowany na silnik 2.2 a tak ogólnie to czemu nie jakaś czwórka?coś jest nie tak,na przyspieszenie jest nawet lepsze a v-max to i tak jakieś 160 -170 tylko jak z wytrzymałością tych skrzyń?Jeszcze jedna sprawa,w moim aucie była skrzynia z długim lewarkiem i bardzo mnie się to spodobało ,a wiem że taką skrzynie też można spasować :?:

Awatar użytkownika
evol_umf
Posty: 90
Rejestracja: 30 października 2011, 02:15
Marka: Opel
Silnik: 1.9 N (remontujemy 2.0)
Rok produkcji: 1975
Gadu-Gadu: 5711475
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: evol_umf » 02 maja 2013, 14:31

Mam pytanie temat temperatury obudowy skrzyni. Dzisiaj trochę pojeździłem i postanowiłem założyć nowe gumki izolujące dźwięki dochodzące przez otwór lewarka. Przy okazji dotknąłem się do górnej części aluminiowej obudowy getraga 240 i jestem pewien, że miał coś koło 50-60 stopni. Czy to normalne, czy może wskazywać na konieczność dolania oleju?

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: Adaśko » 02 maja 2013, 18:06

A sprawdzałeś poziom oleju? Powinien się praktycznie wylewać z korka wlewowego. Wtedy poziom jest dobry.


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
Uiui
Posty: 152
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 19:45
Lokalizacja: Łódź

Re: Getrag 240-226

Postautor: Uiui » 02 maja 2013, 21:02


Awatar użytkownika
evol_umf
Posty: 90
Rejestracja: 30 października 2011, 02:15
Marka: Opel
Silnik: 1.9 N (remontujemy 2.0)
Rok produkcji: 1975
Gadu-Gadu: 5711475
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: evol_umf » 02 maja 2013, 21:19

Zalana była niedawno, pod korek - jak mówisz. Będę musiał wymienić uszczelniacz wału, bo nieco się poci, ale zbyt wiele oleju przez to nie wyciekło. Chciałem się spytać o temperaturę odczuwalną na skrzyni, po prostu mnie to zaciekawiło. W FWD zwykle skrzynia grzeje się od pracy i od silnika, tutaj skrzynia jednak jest umocowana nieco inaczej i nie miałem okazji nigdy obmacać ;)

CO do gumek - wpadłem na inny pomysł - zostawiłem kapturek nitowany do tunelu, zabrakło mi tylko pasującej wkładanej od góry. Przy kwadratowym otworze w tunelu i okragłym wyjściu z getraga i tak byłaby dziura, więc obciąłem resztę zużytej wkładki od skrzyni 4ki, aby nie kolidowała z getragiem. potem wyjąłem i zwilżyłem wodą to co zostało, starannie ułożyłem na tym torebkę foliową i wysmarowałem kauczukową masą uszczelniająco-wypełniającą (APP Seal 12, ok 30zł za 1kg). Po 2 godzinach powstał korek idealny, niestety wysmarowałem też nieco poza folię i na razie nie zamierzam go wyjmować żeby nie uszkodzić ;)

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: kogan77 » 30 czerwca 2013, 20:57

Witajcie.

Mam pytanie, ponieważ nadwozie mam 20 km od garażu i nie mogę fizycznie przypasować silnika + skrzyni do kasty.
Mam wrażenie, że umieszczenie silnika 1.8 OHC i skrzyni piątki (jak na zdjęciu), przesunie mi znacząco drążek zmiany biegów do tyłu.
Pytanie, czy jest się czym martwić?



http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Getrag 240-226

Postautor: Qbasslodz » 30 czerwca 2013, 23:18

Tak.Musisz przerobić wybierak <skrócić go > przy montażu do kadetta c.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: kogan77 » 01 lipca 2013, 06:41

Otwór pod drążek mam pokaźnych rozmiarów - wcześniej auto było automatem, a poprzedni właścicel też powiekszał otwór.
Mógłbym już zredukować odległość, gdybym wiedział (tak mniej więcej) o ile skracać ?!
Temat skrzyni mógłby byc już zamknięty w moim projekcie....
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Getrag 240-226

Postautor: Czaki » 01 lipca 2013, 16:59

Na pewno trzeba skrócić dość mocno.Tak jak masz ta blachę od wybieraka i za śrubami mocującymi ją do skrzyni są jeszcze dwa otwory to od nich z tego co pamiętam jeszcze jakieś około 2 do 3 cm trzeba nawiercić nowe ,tak jakby między tymi dwoma poprzecznymi przetłoczeniami ,a resztę obciąć w miejscu przetłoczenia tak jak kończy się to przegarbienie na tej blasze.I o tyle samo skrócić tą rurkę pod spodem. Pogadał bym na twoim miejscu z ciupexem .On te tematy ma obcykane .

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Getrag 240-226

Postautor: kogan77 » 02 lipca 2013, 14:48

Oki.

Mam 186 cm wzrostu, więc i gałkę chciałbym miec "pod ręką".

Zrobię tak :



Dzięki za wskazówki.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Getrag 240-226

Postautor: Czaki » 02 lipca 2013, 17:00

No właśnie coś takiego miałem na myśli :)



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości