dziwny problem z kołem
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
dziwny problem z kołem
Jak w temacie mam dziwny problem z jednym z kół. Otóż początkowo w kadecie miałem z przodu hamulce bębnowe. W samochodzie założone były felgi Ats classic 8x13 et1. Po zmianie hamulców na tarczowe, początkowo w aucie były inne felgi, ze względu na to, że Atsy nie mieściły się na nowe zaciski. Po dobraniu odpowiednich zacisków i założeniu z powrotem Ats'ów okazało się, że lewe przednie koło wystaje poza obrys samochodu bardziej niż prawe i to o około 1,5cm. Dla pewności sprawdzałem czy wszystkie 4 felgi mają identyczne et, i okazuje się że wszystkie mają et1. Następnie zamieniłem lewe koło z prawym i problem nie zniknął. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Czy np zwrotnice różniły się od siebie wymiarami w zależności od roku produkcji auta? Dodam, że w czasie jazdy jak i hamowania samochodu nie ściąga w żadną stronę więc raczej wykluczam np wygięty któryś z wahaczy.
-
- Posty: 508
- Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
- Marka: Opel
- Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
- Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
- Gadu-Gadu: 8719205
- Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Re: dziwny problem z kołem
Mam taki sam problem z prawym kołem. Też nic sensownego mi nie przyszło do głowy, dlaczego tak ono wystaje koło stoi prosto nie ucieka górą ani dołem ale całe wystaje.
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: dziwny problem z kołem
tyle tylko, że u mnie wcześniej przed zmianą z hamulców bębnowych na tarczowe wszystko było normalnie... :/ a teraz jakoś dziwnie wszyszło mi koło na zewnątrz, mimo iż żaden ze swożni nie był ruszany
Re: dziwny problem z kołem
pozostają jedynie zwrotnice - do bębnów były chyba inne niż do wersji z tarczami - skąd masz zwrotnice ?
Druga opcja to może tarcze nie do pary i różnią się grubością osadzenia ?
Druga opcja to może tarcze nie do pary i różnią się grubością osadzenia ?
Rafał
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: dziwny problem z kołem
Oczywiście, że do bębnów były inne :D A te które mam pochodzą z kadetta c. Co do tarcz to mam komplet identycznych ale nie bardzo rozumiem jakie znaczenie ma grubość odsadzenia skoro to piasta opiera się na zwrotnicy... Poza tym, problem z wystającym kołem mam tylko z jednej strony.
Re: dziwny problem z kołem
ot poszukuję rozwiązań innych niż cud, z zakładam, że to co zmieniłeś to zwrotnice i tarcze (no względem bębnów przynajmniej) - więc tylko tu może leżeć przyczyna.
Szczerze sam tego nie rozbierałem, ale z rysunków wydawało mi się, że piasta opiera się na tarczach i wtedy ich różna grubość tłumaczyłaby odsadzenie jednego koła... ale może piszę jakieś bzdury...
Szczerze sam tego nie rozbierałem, ale z rysunków wydawało mi się, że piasta opiera się na tarczach i wtedy ich różna grubość tłumaczyłaby odsadzenie jednego koła... ale może piszę jakieś bzdury...
Rafał
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: dziwny problem z kołem
A na mój gust tarcza przykręcana jest do piasty, a piasta osadzana jest na zwrotnicy. Jesli dasz niższą tarczę ( mam na myśli mniejsze odsadzenie o którym mówisz ) to płaszczyzna tarczy będzie bardziej oddalona od tarczy kotwicznej i nie będzie pasowała pod zacisk. Nie ma to najmniejszego wpływu na to czy koło będzie wystawało czy nie.
Wróć do „Zawieszenie i układ kierwowniczy”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości