16sh

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

16sh

Postautor: stas239 » 18 kwietnia 2010, 22:55

Mam silniczek 16sh 90 KM i mam pytanie jak podnieść mu moc bez wymiany go na inny?
I tak myślę że dobrym posunięciem było by zamontowanie wałka od 18e i wymiana gaźnika na inny(teraz mam fabryczny varjet II) tylko jaki ?
I co oprócz tego można zrobić?
Czy taki silnik można przerobić tak żeby miał 2 gaźniki i jak to puźniej się zachowuje?


Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 19 kwietnia 2010, 08:16

Jest kilka sposobów na podniesienie mocy.
Załóż 2 podwójne webery albo solexy, kompletna obróbka głowicy, inny wałek, odciążone koło zamachowe, kolektor 4-2-1 no i jakiś mniej restrykcyjny wydech.
Wszystko zależy jaki fundusz przewidziałeś na podrasowanie tego silnika

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 19 kwietnia 2010, 09:21

...a to wszystko i tak wyjdzie drozej od wymiany silnika na wiekszy. :roll:

juniorass, odelzone kolo zamahowe nie zwieksza mocy.
C20NET

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 19 kwietnia 2010, 11:34


stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 19 kwietnia 2010, 22:38

Przede wszystkim to chce zostać przy gaźniku i najlepiej nie wyjmować silnika z budy bo nie mam gdzie ;/
Czyli radzicie tak jak myślałem 2-gardzielowy gaźnik czy mam szukać od jakiś konkretnych silników?Znacie kiogoś kto wykonał by mi dolot na te 2 gaźniki za rozsądne pieniądze. Czy varjet II są za słabe? bo akurat jeden mam na 1.3S i chciał bym go wykorzystać.
A z głowicy to co dokładnie macie na myśli ? i ile może to kosztować.
Wałek od 1.8E chyba będzie ok bo naj ostrzejszy jak wiem?
kolektor 4-2-1 z czego dokładnie szukać a wydech to przelot.
Co do funduszy to było by najlepiej tak to zrobić żeby nie było to wszystko na raz potrzebne tylko etapami.

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 20 kwietnia 2010, 08:13


stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 21 kwietnia 2010, 01:21


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 21 kwietnia 2010, 09:16

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 21 kwietnia 2010, 22:19


donfilipo
Posty: 212
Rejestracja: 30 czerwca 2009, 11:00
Lokalizacja: zielona góra

Postautor: donfilipo » 21 kwietnia 2010, 23:21


Awatar użytkownika
Pereira
Posty: 251
Rejestracja: 14 kwietnia 2008, 17:26
Lokalizacja: Poddębice

Postautor: Pereira » 21 kwietnia 2010, 23:42


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 22 kwietnia 2010, 11:46

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 22 kwietnia 2010, 14:54

C20NET

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 22 kwietnia 2010, 23:49


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 23 kwietnia 2010, 14:01

ad 1.
2,0S to cih, więc nie będzie pasił do skrzyni od ohca... a z tego co wiem ciha nie było w przednionapędowych, więc i skrzyni nie ma. 1.8 zapewne nadrabia momentem obrotowym tę 'stratę mocy'.

P.S. Na 90% z 1,6 SH wsadziłem tłoki do mojej ohvki :mrgreen:
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości