Autko mi nie jedzie - przy wysokich obrotach silnika-zaczyna się dławić i dusić (powyżej 4 tys obrotów) a później w miarę jazdy to dławienie zaczyna się pojawiać przy coraz niższych obrotach. Trochę się poprawia przy ponownym wyłączeniu i włączeniu silnika, ale po około 30 km auto ma problem z ruszaniem.
Na zimnym silniku wydaje się, że jest OK.
Zapłon ustawiony.
Silnik to 2.0E
Do tej pory wymieniłam filtr paliwa, kable i świece, przepływomierz, sprawdziłam kopułkę i palec oraz pompę paliwa. Macie jakieś pomysły gdzie kryje się chochlik?
Dławi się przy wyższych obrotach
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
A sprawdź jeszcze, czy po przejechaniu dłuższego odcinka paliwo poprawnie leci z wężyka.
Nie pamiętam, jak wygląda smok w baku Rekorda, ale może tam się nazbierało syfu i go zatyka?
Kolega miał kiedyś taki dziwaczny problem w Fordzie Transicie: podczas jazdy czasem gasł i nie było można znaleźć żadnej przyczyny. Wszystko sprawne a awaria co jakiś czas się powtarzała.
Przyczyna była banalna: kolega wlewał do baku od czasu do czasu preparat do czyszczenia układu paliwowego i raz wpadło mu do wlewu takie kółeczko z papieru, jakie jest pod kapslem. Pływało sobie radośnie w baku, a że mało dokładnie taką samą średnicę jak smok to od czasu do czasu zatykało dopływ paliwa
Nie pamiętam, jak wygląda smok w baku Rekorda, ale może tam się nazbierało syfu i go zatyka?
Kolega miał kiedyś taki dziwaczny problem w Fordzie Transicie: podczas jazdy czasem gasł i nie było można znaleźć żadnej przyczyny. Wszystko sprawne a awaria co jakiś czas się powtarzała.
Przyczyna była banalna: kolega wlewał do baku od czasu do czasu preparat do czyszczenia układu paliwowego i raz wpadło mu do wlewu takie kółeczko z papieru, jakie jest pod kapslem. Pływało sobie radośnie w baku, a że mało dokładnie taką samą średnicę jak smok to od czasu do czasu zatykało dopływ paliwa
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
A to Ci dopiero kolega!
Zmierzyłam dziś ciśnienie paliwa i wypadło w granicach 2,5 - 2,2 bar.
Kupiłam nową pompę (stara umierała podczas spuszczania paliwa), bak wyjęty do czyszczenia i płukam go radośnie kręcąc się z nim dookoła. Są jakieś lepsze sposoby?
A jeśli jest smok to jak go wyczyścić? Przedmuchać do środka?
No i zastanawiam się czy dać dodatkowy filtr paliwa (fi 12) przed pompą żeby resztki resztek jej nie zatarły...
Zmierzyłam dziś ciśnienie paliwa i wypadło w granicach 2,5 - 2,2 bar.
Kupiłam nową pompę (stara umierała podczas spuszczania paliwa), bak wyjęty do czyszczenia i płukam go radośnie kręcąc się z nim dookoła. Są jakieś lepsze sposoby?
A jeśli jest smok to jak go wyczyścić? Przedmuchać do środka?
No i zastanawiam się czy dać dodatkowy filtr paliwa (fi 12) przed pompą żeby resztki resztek jej nie zatarły...
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
Ja Ci radzę, ale widzę, że Ty masz chyba większą wiedzę ode mnie
Ja bym faktycznie spróbował przedmuchać smok przez rurkę od zasilania silnika- nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Ja bym faktycznie spróbował przedmuchać smok przez rurkę od zasilania silnika- nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
I jak, udało Ci się znaleźć i usunąć przyczynę problemu?
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
Bak został gruntownie przepłukany, pompa paliwa nowa - działa dobrze. Jeszcze uszczelnienia wtryskiwaczy zostały poprawione i silnik zaczął pracować jak należy.
Zastanawiam się nad wyciągnięciem tego sitka z baku i wstawienia jeszcze jednego filtra. Ale to jak się zrobi trochę cieplej.
Zastanawiam się nad wyciągnięciem tego sitka z baku i wstawienia jeszcze jednego filtra. Ale to jak się zrobi trochę cieplej.
Re: Dławi się przy wyższych obrotach
Czyli teraz to już można trochę poupalać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości