Problem z odpaleniem - pompa paliwa? regulator?

Awatar użytkownika
heju
Posty: 48
Rejestracja: 20 listopada 2008, 11:06
Marka: Opel
Silnik: 2.2 CIH
Rok produkcji: 1986
Lokalizacja: Poznań

Problem z odpaleniem - pompa paliwa? regulator?

Postautor: heju » 12 września 2017, 10:25

Witam,
po dłuższym postoju chciałem odpalić silnik 2.2 CIH w moim Rekordzie, jednak przy próbie odpalenia okazało się, że benzyna cieknie z regulatora ciśnienia paliwa. Udało mi się znaleźć z modelu z 2.0 CIH, i po wymianie odpalił i pochodził chwilę. Po ponownej próbie odpalenia (dzień później) już nie odpalił. Okazało się, że wężykach paliwowych nie było już paliwa. Wymieniłem filterek paliwa na nowy, podłączając pompę bezpośrednio do zasilania 12v napełniłem ponownie przewody. Po tym zabiegu reks odpalił bez problemów, jednak po zgaszeniu i próbie odpalenia go po niedługim czasie, znowu nie chciał zapalić. Paliwo w przewodach tym razem jest, zasilanie na pompie jest (podczas kręcenia rozrusznikiem - sprawdzałem żarówką). Próbowałem podłączyć pompę bezpośrednio do akumulatora, słychać jakby próbowała pompować paliwo, ale nie miała siły i się zacina.
Zastanawiam się, czy jeszcze pompa paliwa jest do wymiany, czy może coś blokuje ten dopływ, np. regulator paliwa który niedawno wymieniłem. Pompy wolałbym nie wymieniać ze względu na warunki w garażu jakie posiadam, no i pewnie wyleje mi się pełno paliwa, dlatego zastanawiam się czy to może być jeszcze coś innego.
Bardzo proszę o rady, pozdrawiam.
Mój temat - kliknij


rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpaleniem - pompa paliwa? regulator?

Postautor: rafal_b » 12 września 2017, 23:27

Odepnij przewód zasilający paliwo przed regulatorem i włóż do pojemnika - to powinno być w miarę bez problemowe i czyste. Zobaczysz czy leci paliwo po włączeniu zasilania. Ale jeżeli pompa tylko próbuje to oznacza ze coś jest nie tak bo ona cały czas powinna pompować i utrzymywać ciśnienie 3bar niezależnie od działania regulatora który ma za zadanie ograniczyć ciśnienie do pracy wtrysków (chyba 2,4bar). Jeszcze lepiej jakbyś wpiął tam manometr, jeżeli masz od kogo pożyczyć.
Rafał

Awatar użytkownika
heju
Posty: 48
Rejestracja: 20 listopada 2008, 11:06
Marka: Opel
Silnik: 2.2 CIH
Rok produkcji: 1986
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem - pompa paliwa? regulator?

Postautor: heju » 13 września 2017, 18:35

Dzięki, tak zrobiłem, pompa dalej zacięta. Nie pozostało mi nic tylko wymienić.
Mój temat - kliknij

brzozi78
Posty: 548
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
Marka: Ascona B Berlina
Silnik: 2.0 NE
Rok produkcji: 1981
Lokalizacja: CBY Solec

Re: Problem z odpaleniem - pompa paliwa? regulator?

Postautor: brzozi78 » 14 września 2017, 21:34

Spróbuj wszcząsoterapi. Mi też stanęła po długim postoju i pomogło. Jak nie to wymiana.



Wróć do „Układ paliwowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości