OHV - ustawienie zapłonu

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: wacky » 10 marca 2016, 19:50

Jest taki problem:
chcę ustawić zapłon w OHVce.
ustawiłem go na słuch, na wolnych chodzi w miarę OK.
biorę stroboskop. celuje w koło pasowe.
na kole pasowym jest wcięcie. Na obudowie rozrządu jest kreseczka. Zakładam - że idealnie by było gdyby się pokrywały.
ale nie - na 1 cylindrze kreseczka koła pasowego jest około 40stopni przed kreseczką na obudowie rozrządu.
I teraz pytanie - o co chodzi?


Awatar użytkownika
kris4cars
Posty: 20
Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
Marka: Opel/Pontiac
Silnik: C16SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 4427609

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: kris4cars » 13 marca 2016, 09:14

Znając życie to kreseczki oznaczają zerowe wyprzedzenie zapłonu i nie koniecznie muszą być do ustawienia zapłonu. Podaj jakieś dane auta to podpowiem jaki dokładnie powinien być kąt.
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D


Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: wacky » 13 marca 2016, 14:55

silnik 1,1S Kadett B

nominalnie kreseczki to dokładnie punkt w którym powinien być zapłon.
i jest to 10st przed martwym punktem tłoka.

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: rafal_b » 13 marca 2016, 18:11

może wkładając aparat zapłonowy nie ustawiłeś go na znaki albo zacząłeś wpinać przewody nie od tego miejsca w kopułce i dlatego musisz teraz przekręcić aparat aby natrafić na właściwą świecę ? Zobacz czy na kolejnym lub poprzednim (w kolejności zapłonu) przewodzi WN nie pokryje ci się kreska na stroboskopie.
Rafał

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: wacky » 14 marca 2016, 14:27

kolejny zapłon wypadnie 180 stopni od kreski na wale. następny znowu wypadnie w tym samym miejscu..
idę wsadzić wkrętak w otwór świecy - i zobaczę gdzie są znaki na kole pasowym gdy tłok jest w OT.

bo zapłon 40st przed OT - silnik nie ma prawa chodzić. chyba ktoś coś z kołem pasowym ostro popierd..

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: wacky » 17 marca 2016, 20:06

no i - ktoś narysował żółtą kreskę na kole pasowym w złym miejscu.
we właściwym było małe wgniecenie - oznaczenie. Było zabrudzone i to właśnie ono pokazuje właściwe miejsce zapłonu.
wyregulowałem na około 13st.
Gdy znaki na kole i na obudowie rozrządu się pokrywają - to jest martwy punkt 1 tłoka.

Awatar użytkownika
kris4cars
Posty: 20
Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
Marka: Opel/Pontiac
Silnik: C16SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 4427609

Re: OHV - ustawienie zapłonu

Postautor: kris4cars » 18 marca 2016, 15:48

czyli zostało ustawić 10 stopni wcześniej i gotowe ;)
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D


Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie



Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości