Kadett C - kilka problemów z elektryką

Awatar użytkownika
_jrn
Posty: 16
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 10:11
Marka: opel
Silnik: 1.0S
Rok produkcji: 1974
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: 3miasto

Kadett C - kilka problemów z elektryką

Postautor: _jrn » 09 lipca 2011, 11:51

Witam,

mam kilka problemów z instalacją elektryczną w Kadecie C1 Coupe:
- nie działa wskaźnik poziomu paliwa i temperatury,
- brak oświetlenia komory silnika,
- nie działa ogrzewanie tylnej szyby (choć zdarza się, że zapali się czerwona lampka po włączeniu),
- czasami staje zegar,
- od czasu do czasu samochód nie chce zapalić po dłuższej jeździe.

Bezpieczniki są wymienione. Wg mnie powodem może być problem z masą lub po prostu brakiem styku gdzieś w instalacji spowodowany starością tejże :)

Ktoś z was miał podobne problemy? Od czego zacząć poszukiwania?

Namierzyłem ucięty czarny przewód z masą w bagażniku przykręcony ~25 cm nad mocowaniem paska do koła zapasowego, przy prawym zawiasie klapy, który prowadził gdzieś w okolice wlewu paliwa (wchodził do kabiny). Miałem nadzieję, że po jego połączeniu coś z listy zacznie działać (ogrzewanie szyby?), ale bez powodzenia.

Dodam jeszcze, że do wskaźnika paliwa dochodzi jeden kabel, który łączy się z wiązką gdzieś w okolicach lewego zawiasu klapy bagażnika.

Zauważyłem jeszcze, że po lewej z boku niedaleko dźwigni otwierającej maskę jest miejsce na 3 przekazniki; 2 pierwsze są puste, w 3 siedzi bosch o numerze 0332014405. To normalne? Jakie jest ich przeznaczenie?

Dzięki za pomoc!


Awatar użytkownika
_jrn
Posty: 16
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 10:11
Marka: opel
Silnik: 1.0S
Rok produkcji: 1974
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z elektryką

Postautor: _jrn » 10 lipca 2011, 13:52

MAŁY UPDATE:

3 przekaźnik okazał się sterować ogrzewaniem tylnej szyby a przecięty kabel z masą jest do niej podłączony; po ręcznym zamknięciu obwodu w przekaźniku ogrzewanie działa!

Co do czujników temperatury i poziomu paliwa, na podłączonych do nich przewodach po uruchomieniu silnika brak jest napięcia. Macie jakieś wskazówki dlaczego?

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Problem z elektryką

Postautor: Adaśko » 10 lipca 2011, 16:22

Obsrany stabilizator napięcia w zegarach


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
_jrn
Posty: 16
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 10:11
Marka: opel
Silnik: 1.0S
Rok produkcji: 1974
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: 3miasto

Re: Problem z elektryką

Postautor: _jrn » 11 lipca 2011, 11:06

Dzięki. Jeszcze nie rozbierałem zegarów, to jest jakiś scalak? Można go wymienić na zamiennik o takich samych parametrach?

Awatar użytkownika
Marcin_CQP
Posty: 549
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 22:22
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z elektryką

Postautor: Marcin_CQP » 11 lipca 2011, 12:13

Kolego jaki scalak :) ? w 70-ych latach. Możesz ten stabilizator wymienić na tranzystor
Poniżej wątek z zaprzyjaźnionego forum
http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=121

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z elektryką

Postautor: rafal_b » 11 lipca 2011, 12:47

"czasami staje zegar" - problem z masą w konsoli zegarów. Ona jest doprowadzana poprzez kontakt 2 blaszek na górze konsoli zegarów z deską rozdzielczą - trzeba wyjąć i sprawdzić, czy nie zardzewiały, czy są, czy ciasno się trzyma konsola w desce. Albo kabelek zasilający (oznaczony jako +12V) zegar nie kontaktuje.

"Zauważyłem jeszcze, że po lewej z boku niedaleko dźwigni otwierającej maskę jest miejsce na 3 przekazniki; 2 pierwsze są puste, w 3 siedzi bosch " - ja niestety nie mam żadnego tam przekaźnika i sam prowadzą małe dochodzenie, ale patrząc na schematy zakładam, że dodatkowe 2 są do dodatkowego oświetlenia: halogenów przeciwmgielnych oraz drogowych.
Rafał



Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości