Strona 1 z 2
Wiejski Tuning zawieszenia...
: 01 kwietnia 2008, 10:49
autor: MonteR
Panowie, proste pytanie, jak tanim sposobem obniżyć zawieszenie? zakładam, że obciąć sprężyny i do nich ew. skrócić amortyzator...
Pomijam kwestie słuszności i bezpieczeństwa takiego rozwiązania, ale chciałbym powiedzmy 'testowo' obniżyć auto o jakąś wartość i sprawdzić czy pokonam trasy, którymi jeżdżę...
chcę zawieszenie -100/-80, ale może się okazać, za niskie, więc chętnie przeprowadzę wcześniej testing z kolejnym obcinaniem zwojów w sprężynie...
Teraz proszę o rady praktyczne... obcinać górę czy dół, czy to bez różnicy... ile zwojów można uciąć bez ryzyka wypadnięcia sprężyny na pierwszej dziurze...
: 01 kwietnia 2008, 11:28
autor: bajcik
u mnie z tyłu pękła sprężyna ze 3 zwoje od końca to z drugiej strony wyrównałem i póki co mam taj do tej pory
i nic nie wypada. Dla pewności (skoro to testowo) to przywiąż wachacz sznurkiem żeby za nisko nie opadał
: 01 kwietnia 2008, 13:03
autor: stasiu
: 01 kwietnia 2008, 13:42
autor: bajcik
są rzeczy na niebie i ziemi o których fizjonomom się nie śniło
a testowo - wszystkie chwyty dozwolone.
: 01 kwietnia 2008, 20:25
autor: adam
kupujac glebe do mojego mialo byc -55 po zalozeniu wyszlo nieco wiecej przeswit belki nad ziemia mam ok 2,3 cm kola przod chowaja mi sie cale w blotniki tyl ok 3cm opony w nadkola amorki mam kaplet od duzego fiata gazowo olejowe koszt kapletu 200zl jezdzic trzeba uwaznie a belka nie ucierpi proponowal bym Ci kabinowac z sprezynami od reksa a nie ciac orginalow
: 01 kwietnia 2008, 21:48
autor: MonteR
oryginałów ciąć nie będę... te co mam teraz oglądałem i są połamane po ok. pół zwoju, więc pójdą do testowania...
: 02 kwietnia 2008, 05:27
autor: Forest
proponuję wsadzić większy/cięższy silnik
: 02 kwietnia 2008, 08:01
autor: MonteR
to już się załatwia, ale wsadzony na koniec wakacji będzie dopiero
: 07 kwietnia 2008, 12:15
autor: MonteR
wiejski tuning zrobiony... jak widać w moim temacie
zdjęcie nie najlepsze, ale innego brak na razie.
Z tyłu seryjne sprężyny zastąpione sprężynami z... 126p Elegant
Z przodu ucięte o ok. 10cm, co daje 2,5 zwoju. Po tym zabiegu auto siadło znacznie... prześwit między przednią belką, a gruntem to ~7,5cm. Jest cholernie twardo... tak twardo, że auto nadaje się praktycznie tylko na gładki tor...
: 07 kwietnia 2008, 13:53
autor: Jumper
to amory tez zmieniales? na jakie?
: 07 kwietnia 2008, 14:22
autor: MonteR
amory są praktycznie nowe firmy Krosno do Kadetta C... ale będą zmieniane, już wiem, że aż tak nisko nie chce
wygląda fajnie, ale nie do jazdy...
: 07 kwietnia 2008, 14:46
autor: Melins
nisko jest za nisko hahaha
No niestety albo auto na niedziele albo auto na codzień!!
: 07 kwietnia 2008, 15:08
autor: MonteR
ale to nawet na niedziele ciężko... wjeżdżasz na studzienkę niecałe 2cm wystającą, a masz wrażenie, że wjechałeś prosto w krawężnik... może i niskość bym przeżył, ale auto w ogóle nie ma amortyzacji...
: 07 kwietnia 2008, 15:31
autor: Jumper
cos za cos...
: 08 kwietnia 2008, 08:39
autor: MonteR
gdzieś mi wiatr ucieka z lewego koła z tyłu