Wymiana silnika - kosztorys....

Wszystko to co nie pasuje powyżej
Awatar użytkownika
Molas
Posty: 54
Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:25
Lokalizacja: Radom

Wymiana silnika - kosztorys....

Postautor: Molas » 30 lipca 2009, 18:56

Czy jest ktoś w temacie cen części do silników i wyposażenia aby zrobić swapa do Ascony na 2.0 ?
Prosiłbym o wytłumaczenie jak chłopu na granicy jakie przeróbki są potrzebne , jakie nowe elementy które nie maja zastosowania w 1.6 na gaźniku...

Z założeń ma być tak...
Silnik 2.0 - tylko teraz z jakim oznaczeniem ? ( C20xe odpada - za duże koszta i zal gazować taki silnik ) - coś 125 konnego wystarczy :D
Na szrocie niedaleko mnie za silnik wraz ze skrzynia od Kadzia GSI powiedzieli mi 600zł...
Fakt faktem nie zależy mi na super stanie silnika gdyż chciałbym w nim zrobić większy remont...

Skrzynia V biegowa już wspomniana ...
I tutaj kolejne pytanie : co nadaje się od 1.6 do zostawienia w 2.0 ?

Kolejnym założeniem jaki musi spełniać silnik to możliwość zamontowania klimatyzacji - na pewno w swoim czasie chciałbym żeby się znalazła w samochodzie...

Oraz silnik który dobrze będzie sobie radził w razie chęci założenia małej turbiny - nie jakieś porządniej tylko dość skromnej ( a właśnie mnie to ciekawi - czy turbo na gazie ma w ogóle racje bytu czy tylko nasuwają się słowa - strzel sobie chłopie w łeb ? )

Kolejna rzecz jaka mnie nurtuje to wymiana półosiek i hamulców na mocniejsze - czy wraz z wymianą całego napędu była by możliwość małymi nakładami pracy przerobienie zawieszenia od np. kadetta E ? Dostępność sportowego zawieszenia na polskim rynku do Kadetta jest o wiele większa niż np. do Ascony...

Prosiłbym o odpowiedzi co w ogóle sądzicie o takim planie ... szkoda , że to przód napęd ale cóż :)
Z góry dzięki za pomoc
"Najlepszą obroną jest atak!"

Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D


Div
Posty: 111
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 22:49
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Div » 31 lipca 2009, 13:19

Daj sobie siana. Wrzucić c20ne - jeszcze ok, wykonalne w rozsądnej cenie.
Klima? śmiech kolego ;) A nie pomysł.
Turbo? kup se kadetta C ;/

Przemo_Pz2
Posty: 57
Rejestracja: 06 czerwca 2008, 22:21
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: Przemo_Pz2 » 08 sierpnia 2009, 10:39

w poście piszesz, że chciałbyś robić remont silnika. Ja mam jakieś info na ten temat.

Swego czasu jakieś 3 lata temu padł mi w asconie silnik. Zastanawiałem się nad remontem kapitalnym i wtedy wychodziło około 3 tys zł za części (tłoki, pierścienie, panewki, uszczelki, tuleje i inne drobne części).
Używany silnik kupiłem za 1/6 tej kwoty. W takim przypadku dobrze jest szukać silnika z auta na chodzie, bo wtedy możesz sprawdzić.
W przypadku silników już wymontowanych możnba się naciąć.
Przemo

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 09 sierpnia 2009, 21:39

Przemo podziel się tymi informacjami ze mną na priv.
A co do swapa to najlepiej c20 ne bo taki był fabrycznie łatwo dostepny i wmiarre tani ja wczoraj dostałem taki za 750 z wszystkim i w cenę doszedł transport na lawecie. I co do silnika to musisz mieć oczywiście wiązkę do silnika i tu zaczynają się schody. Najlepsze rozwiązanie to dostać całe auto i przełożyć.
Co do skrzni to F16 musi byś zamontowane bo teraz masz f13
co do klimy to w Asconach były fabryczne klimy 8) a co do wsadzenia nowej to viki A ma klime i to montowana na takim silniku problem to zamontowanie elektryki od niej.
co do zawieszenia i hamulców to przerobić można na dużo większe i lepsze rozwiązania ale to zawsze kasa :( a do kompletu proponuje wspomaganie
A co do turbo na gazie to może troszkę nie tak :neutral: chyba że myślisz o NOS bo to wtedy całkiem ina historia

Awatar użytkownika
Molas
Posty: 54
Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:25
Lokalizacja: Radom

Postautor: Molas » 09 sierpnia 2009, 22:39

Tak jak mi koledzy wyżej doradzili to fakt faktem rozglądam się za c20ne ...
Skrzynia tak jak ujęte f16 a co do klimy - o ile doszło by do takiego czegoś to na pewno na szaryyymm końcu projektu...

Temat turbo zamknięty - chwilowa głupota ;]
Wspomaganie naturalnie,że tak - z tego co kiedyś czytałem pasuje ono od Asterixa - będę szukać na pewno - kwestia tak jak zostało wspomniane - kasa :(

Hamulce i zawias - hamulce wentylki oryginalne od 2.0 ( zaciski oryginalne czy np. od Kadzia Gsi lub Asterixa bedą pasować ? ) ale najbardziej chciałbym zmienić ogólnie przednie zawieszenie aby było np. od Kadetta E albo właśnie Astry - w razie problemów łatwiej dostępne części...

Na pewno szybko wszystkiego nie zrobię bo niestety jeszcze ostatni rok technikum mi pozostaje dlatego możliwość pracy i zarobków jest dość mała ale starać się bedę iść z Asconą cały czas do przodu ;]
"Najlepszą obroną jest atak!"

Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości