Witam. Wczoraj rozebralem silnik. Zmartwily mnie 2 sprawy:
1. panewki glowne z dosc mocnymi rysami, na wale brak sladow - pytanie czy wymieniac panewki na nominal czy jednak oddac wal do szlifu?
2. blok ma w okolicy kanalow chlodzacych dosc spore wzery - pytanie czy blok mozna przeplanowac? wydaje mi sie ze cylindry sa w tej samej plaszczyznie co blok.
(nie mam doswiadczenia)
[1200s] panewki i blok, prosba o pomoc
- vooytas
- Posty: 81
- Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
- Marka: Opel
- Silnik: 1200s
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 1194640
- Lokalizacja: Katowice
[1200s] panewki i blok, prosba o pomoc
Pozdrawiam serdecznie
gg1194640
gg1194640
co do wału to ci nie odpowiem bo trzeba to zobaczyć a wrzery w bloku to normalna sprawa gdy auto jęźdxiło na wodzie ,szlif bloku jest dość kosztowny i można to zrobić choć efekt takiego szlifu może nie zawsze cię zadowolić bo po szlifie nie zawsze wszystkie wżery zostaną usunięte ,bloku za mocno nie można szlifować.
ja bym se odpuścił tą operację.
panewke zanieś do jakiegoś mechanika i się poradź
ja bym se odpuścił tą operację.
panewke zanieś do jakiegoś mechanika i się poradź
- vooytas
- Posty: 81
- Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
- Marka: Opel
- Silnik: 1200s
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 1194640
- Lokalizacja: Katowice
Byłem z silnikiem u szlifierza.
Nowe panewki i szlif wałka rozrządu, 8 setek splanowany blok (troszke poznikało wrzerów).
Okazało sie że wał jest ok i cylindry sa ok.
Więc kupiłem nowe panewki główne, korbowodowe i nowe pierścienie.
Mam już splanowaną głowice, dotarte zawory i wymienione uszczelniacze trzonków.
Mam pytanie: jak dobrac teraz uszczelke pod głowice?
Głowica splanowana 0,45 blok 0,08.
Jakoś mierzyć ile denka sie wychylają ponad płaszczyzne bloku?
bede wdzieczny za odp.
pozdrawiam Voy
Nowe panewki i szlif wałka rozrządu, 8 setek splanowany blok (troszke poznikało wrzerów).
Okazało sie że wał jest ok i cylindry sa ok.
Więc kupiłem nowe panewki główne, korbowodowe i nowe pierścienie.
Mam już splanowaną głowice, dotarte zawory i wymienione uszczelniacze trzonków.
Mam pytanie: jak dobrac teraz uszczelke pod głowice?
Głowica splanowana 0,45 blok 0,08.
Jakoś mierzyć ile denka sie wychylają ponad płaszczyzne bloku?
bede wdzieczny za odp.
pozdrawiam Voy
Pozdrawiam serdecznie
gg1194640
gg1194640
- vooytas
- Posty: 81
- Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
- Marka: Opel
- Silnik: 1200s
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 1194640
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki za odpowiedzi.
Czyli zasada jest taka żeby się nie stykał tłok z głowicą poprostu? Nie trzeba nic obliczać itp?
Mam jeszcze pytanie co do montażu głowicy. W mądrej książce o kadecie którą mam, są przy montażu zastosowane jakieś kołki centrujące. Ja oczywiście takich nie posiadam dlatego pytanie czy są konieczne do założenia głowicy?
Pozdrawiam Voy.
Czyli zasada jest taka żeby się nie stykał tłok z głowicą poprostu? Nie trzeba nic obliczać itp?
Mam jeszcze pytanie co do montażu głowicy. W mądrej książce o kadecie którą mam, są przy montażu zastosowane jakieś kołki centrujące. Ja oczywiście takich nie posiadam dlatego pytanie czy są konieczne do założenia głowicy?
Pozdrawiam Voy.
Pozdrawiam serdecznie
gg1194640
gg1194640
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości