Czy jest ktoś w temacie cen części do silników i wyposażenia aby zrobić swapa do Ascony na 2.0 ?
Prosiłbym o wytłumaczenie jak chłopu na granicy jakie przeróbki są potrzebne , jakie nowe elementy które nie maja zastosowania w 1.6 na gaźniku...
Z założeń ma być tak...
Silnik 2.0 - tylko teraz z jakim oznaczeniem ? ( C20xe odpada - za duże koszta i zal gazować taki silnik ) - coś 125 konnego wystarczy :D
Na szrocie niedaleko mnie za silnik wraz ze skrzynia od Kadzia GSI powiedzieli mi 600zł...
Fakt faktem nie zależy mi na super stanie silnika gdyż chciałbym w nim zrobić większy remont...
Skrzynia V biegowa już wspomniana ...
I tutaj kolejne pytanie : co nadaje się od 1.6 do zostawienia w 2.0 ?
Kolejnym założeniem jaki musi spełniać silnik to możliwość zamontowania klimatyzacji - na pewno w swoim czasie chciałbym żeby się znalazła w samochodzie...
Oraz silnik który dobrze będzie sobie radził w razie chęci założenia małej turbiny - nie jakieś porządniej tylko dość skromnej ( a właśnie mnie to ciekawi - czy turbo na gazie ma w ogóle racje bytu czy tylko nasuwają się słowa - strzel sobie chłopie w łeb ? )
Kolejna rzecz jaka mnie nurtuje to wymiana półosiek i hamulców na mocniejsze - czy wraz z wymianą całego napędu była by możliwość małymi nakładami pracy przerobienie zawieszenia od np. kadetta E ? Dostępność sportowego zawieszenia na polskim rynku do Kadetta jest o wiele większa niż np. do Ascony...
Prosiłbym o odpowiedzi co w ogóle sądzicie o takim planie ... szkoda , że to przód napęd ale cóż
Z góry dzięki za pomoc
Wymiana silnika - kosztorys....
Wymiana silnika - kosztorys....
"Najlepszą obroną jest atak!"
Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D
Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 06 czerwca 2008, 22:21
- Lokalizacja: Oleśnica
w poście piszesz, że chciałbyś robić remont silnika. Ja mam jakieś info na ten temat.
Swego czasu jakieś 3 lata temu padł mi w asconie silnik. Zastanawiałem się nad remontem kapitalnym i wtedy wychodziło około 3 tys zł za części (tłoki, pierścienie, panewki, uszczelki, tuleje i inne drobne części).
Używany silnik kupiłem za 1/6 tej kwoty. W takim przypadku dobrze jest szukać silnika z auta na chodzie, bo wtedy możesz sprawdzić.
W przypadku silników już wymontowanych możnba się naciąć.
Swego czasu jakieś 3 lata temu padł mi w asconie silnik. Zastanawiałem się nad remontem kapitalnym i wtedy wychodziło około 3 tys zł za części (tłoki, pierścienie, panewki, uszczelki, tuleje i inne drobne części).
Używany silnik kupiłem za 1/6 tej kwoty. W takim przypadku dobrze jest szukać silnika z auta na chodzie, bo wtedy możesz sprawdzić.
W przypadku silników już wymontowanych możnba się naciąć.
Przemo
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
- Marka: Opel Ascona
- Silnik: c20ne+18E
- Rok produkcji: 1983
- Lokalizacja: Breslau-Wohlau
- Kontaktowanie:
Przemo podziel się tymi informacjami ze mną na priv.
A co do swapa to najlepiej c20 ne bo taki był fabrycznie łatwo dostepny i wmiarre tani ja wczoraj dostałem taki za 750 z wszystkim i w cenę doszedł transport na lawecie. I co do silnika to musisz mieć oczywiście wiązkę do silnika i tu zaczynają się schody. Najlepsze rozwiązanie to dostać całe auto i przełożyć.
Co do skrzni to F16 musi byś zamontowane bo teraz masz f13
co do klimy to w Asconach były fabryczne klimy a co do wsadzenia nowej to viki A ma klime i to montowana na takim silniku problem to zamontowanie elektryki od niej.
co do zawieszenia i hamulców to przerobić można na dużo większe i lepsze rozwiązania ale to zawsze kasa a do kompletu proponuje wspomaganie
A co do turbo na gazie to może troszkę nie tak chyba że myślisz o NOS bo to wtedy całkiem ina historia
A co do swapa to najlepiej c20 ne bo taki był fabrycznie łatwo dostepny i wmiarre tani ja wczoraj dostałem taki za 750 z wszystkim i w cenę doszedł transport na lawecie. I co do silnika to musisz mieć oczywiście wiązkę do silnika i tu zaczynają się schody. Najlepsze rozwiązanie to dostać całe auto i przełożyć.
Co do skrzni to F16 musi byś zamontowane bo teraz masz f13
co do klimy to w Asconach były fabryczne klimy a co do wsadzenia nowej to viki A ma klime i to montowana na takim silniku problem to zamontowanie elektryki od niej.
co do zawieszenia i hamulców to przerobić można na dużo większe i lepsze rozwiązania ale to zawsze kasa a do kompletu proponuje wspomaganie
A co do turbo na gazie to może troszkę nie tak chyba że myślisz o NOS bo to wtedy całkiem ina historia
Tak jak mi koledzy wyżej doradzili to fakt faktem rozglądam się za c20ne ...
Skrzynia tak jak ujęte f16 a co do klimy - o ile doszło by do takiego czegoś to na pewno na szaryyymm końcu projektu...
Temat turbo zamknięty - chwilowa głupota ;]
Wspomaganie naturalnie,że tak - z tego co kiedyś czytałem pasuje ono od Asterixa - będę szukać na pewno - kwestia tak jak zostało wspomniane - kasa
Hamulce i zawias - hamulce wentylki oryginalne od 2.0 ( zaciski oryginalne czy np. od Kadzia Gsi lub Asterixa bedą pasować ? ) ale najbardziej chciałbym zmienić ogólnie przednie zawieszenie aby było np. od Kadetta E albo właśnie Astry - w razie problemów łatwiej dostępne części...
Na pewno szybko wszystkiego nie zrobię bo niestety jeszcze ostatni rok technikum mi pozostaje dlatego możliwość pracy i zarobków jest dość mała ale starać się bedę iść z Asconą cały czas do przodu ;]
Skrzynia tak jak ujęte f16 a co do klimy - o ile doszło by do takiego czegoś to na pewno na szaryyymm końcu projektu...
Temat turbo zamknięty - chwilowa głupota ;]
Wspomaganie naturalnie,że tak - z tego co kiedyś czytałem pasuje ono od Asterixa - będę szukać na pewno - kwestia tak jak zostało wspomniane - kasa
Hamulce i zawias - hamulce wentylki oryginalne od 2.0 ( zaciski oryginalne czy np. od Kadzia Gsi lub Asterixa bedą pasować ? ) ale najbardziej chciałbym zmienić ogólnie przednie zawieszenie aby było np. od Kadetta E albo właśnie Astry - w razie problemów łatwiej dostępne części...
Na pewno szybko wszystkiego nie zrobię bo niestety jeszcze ostatni rok technikum mi pozostaje dlatego możliwość pracy i zarobków jest dość mała ale starać się bedę iść z Asconą cały czas do przodu ;]
"Najlepszą obroną jest atak!"
Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D
Ascona C Sedan/2d 1.6l 75km -> Powolna metamorfoza -> c20xe - się remontuje :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości