Kadett C - Jakie koła wchodzą pod szeroki most

a także, koła, felgi i wszystko co z tym związane
rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Kadett C - Jakie koła wchodzą pod szeroki most

Postautor: rafal_b » 06 stycznia 2010, 14:50

Konkretnie chodzi o to, czy opony w rozmiarze 185/60 na feldze 6J ET 30 (czyli, np. Ronale/ATSy od Manty) wejdą bez poszerzania błotników ?

Przy okazji czy ktoś ma konkretną szerokość / różnicę szerokości pomiędzy oryginalnym mostem do kadetta a takim do manty ? Na forum spotkałem się z rozrzutem od 1,5 do 4,5cm na stronę, ale miesiące mijają i może wiedza dokładniejsza jest już dostępne ?
Rafał


Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 06 stycznia 2010, 21:28

według mnie różnica to 2.5cm na strone

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 07 stycznia 2010, 10:31

najpiej jakby zmierzyc od powierzchni przylegania felgi. I zmierzyc (seryjna) odleglosc od rantow. Wtedy wszystko byloby wiadome.
C20NET

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 07 stycznia 2010, 11:41

No właśnie tylko jeszcze się chyba nikomu nie chciało tego pomierzyć :)
Pogrzebałem w katalogach odnośnie rozstawu kół różnych modeli i oto co mi wyszło:
samochód.........rozstaw przód/tył [mm]
Kadett C................1300/1299
Manta A.................1330/1320
Manta B (do ~80r)...1380/1375
Manta B (później)....1394/1389

Tylko nie wiem jak dokładnie liczone są te wartości i czy można się na nich opierać. Bo podobno most od Manty A jest identyczny jak od Kadetta C, a z folderów wychodzi rozstaw 2cm większy. Skąd ta różnica tutaj ?
Rafał

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 07 stycznia 2010, 15:58

:arrow:
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 08 stycznia 2010, 09:47

hmm.... szkoda że zdjęcia które zamieścił ciupex są już nie dostępne...
Ale jakby się nad tym zastanowić, to jego obliczenia pokrywają się z danymi katalogowymi. Manta A szersza o 1cm na stronę, Manta B (zakładając, że miał wał od młodszego modelu) 4,5cm na stronę. Jeżeli by znaleźć z młodszej Manty B to różnica powinna wyjść 3,75 na stronę.

A wracając do praktyki. Ktoś ma może założony taki most i próbował tam włożyć takie mniej więcej felgi jak pisałem bez wcześniejszego klepania nadkoli ?
Rafał

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 08 stycznia 2010, 09:56

Z tego co pamiętam to chyba kolega Forest miał 6" ATS na takim moście i bez klepania, z szerszymi był kłopot.

Awatar użytkownika
tomi0705
Posty: 84
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
Marka: opel
Silnik: c20xe,cih
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7430938
Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
Kontaktowanie:

Postautor: tomi0705 » 16 stycznia 2010, 17:40

nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]



Wróć do „Zawieszenie i układ kierwowniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości