Tuning 1,2 OHV

saracen
Posty: 77
Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: świebodzin

Tuning 1,2 OHV

Postautor: saracen » 27 czerwca 2013, 20:02

W swoim kadeciaku mam silnik 1,2 OHV. Mam pytanie, ile z niego można wyciągnąć mocy? Nie interesuje mnie wymiana silnika na większy, ma być to, co wyszło z fabryki. Z zewnątrz :) w środku mogę modyfikować. Jakie gaźniki szukać, bo podejrzewam, że jeden nie wyrobi. I może głupie pytanie, ale podwójny weber 45 dcoe to chyba przesada ;) mam taki z kolektorem ssącym dbilas z silnika 2,2.
Nie chodzi mi o jakąś ogromną zmianę mocy, ale często jeżdżę kadeciakiem do Niemiec, miło by było jechać autostradą trochę szybciej niż 110 :)
Jakieś konkretne podpowiedzi? :)
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: jarek » 28 czerwca 2013, 09:02

Silnik z możliwościami, ale każda część uchodzi z a rarytas.
Kiedyś zmajstrowałem ohvkę.
Wsadziłem tłoki bodajże od ohc 1,6sh, co dało niemalże 1300 pojemności. Trzeba było planować blok silnika.
Chciałem założyć poziomą podwójną 40kę (nawet takie kupiłem) i dorobić kolektor dolotowy. Czasem trafiają się takie na ebayu i dziś w rzeźbę bym się nie bawił tylko zakupił i cieszył widokiem.
Dorwanie wałka wydawało się wtedy niemożliwe - nie wiem jak jest teraz, bo się nie rozglądałem.
Wiem, że można wsadzić większe zawory, ale nigdy nie widziałem żadnej oferty ich sprzedaży.
Prędkość max. i tak pozostała niemalże taka sama 140-150km/h.
Kwestia skrzyni i przełożeń. Wymieniłem, więc most na 3,67. Prędkość max. pewnie wzrosła (nie wiem, bo prędkościomierz ciągnie ze skrzyni), strat na przyspieszeniu nie odczułem.
Kiedyś natrafiłem na niemiecką wolnossącą ohvkę, z której ktoś wydusił 90KM, ale koszt czegoś takiego to pewnie 3swapy na 2,0.
Skoro Twoje 1,2 leci 110, to przejedź się z kimś kto ma zdrową ohvkę, a najlepiej poprowadź sam takie auto, bo te 80kg masy przy tym aucie napędzanym 60KM robi różnicę.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
stember
Posty: 160
Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
Marka: opel
Silnik: juz 2.0
Rok produkcji: 75
Gadu-Gadu: 0

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: stember » 28 czerwca 2013, 09:21

Tez tak myślałem, żeby robić mocny 1,2.Sporo czasu spędziłem na szukaniu rożnych części,nawet kupiłem cały drugi silnik, żeby robić wszystko od podstaw nie blokując samochodu.Poziomy podwójny gaznik to podstawa 40-45 jest jak najbardziej miłe widziana,nawet ta druga bardziej.Co do walka będziesz miał spory problem bo czegoś takiego nikt nie robi,jeśli były to jakaś krótka seria zrobiona na indywidualne zamówienie.Na pewno układ pracy jest taki sam jak w silniku skody ,a tam był mocny silnik z ostrymi walkami 1,3 ok 130 koni.I wiem ,ze na wzór tego walka, można zrobić wałek do kadetta ohv.Bez ruszenia walka ,obróbka samej glowicy ,zwiększenie stopnia sprezania i odłożenie dobrego gazniki z dobrym kolektorem możesz spodziewać sie mocy max 75koni.Wieksza moc w tym silniku nie jest mile widziana ,bo wał tego motoru ma trzy podpory.Mozesz tez zwiększyć pojemność tlokami i wiem ze osoba która miała mi robić ten silnik ,przygotowała sobie tloki z volkswagena.Jak coś został mi nowy rozrzad ,pozdrawiam.
I wsiadaj do kadetta z 2.0 bo twoj pomysł padnie,wiem co mówię.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Qbasslodz » 28 czerwca 2013, 09:42

Dodam swoje 3 grosze , więc kiedyś modyfikowałem kilka silników ohv.Ile dało to mocy czy momentu to zgadywać nie mam zamiaru ponieważ ,żaden z tych silników nie był hamowany.Z grubszych i bardziej pracochłonnych modyfikacji było zdejmowanie wagi z układu korbowotłokowego.Odchudzenie koła zamachowego , tłoków, korbowodów i stóp .Obniżenie głowicy , <zmiana zaworów na większe foto mogę dodać bo głowica jeszcze nie założona> , można pokusić się o policzenie wydechu <to też nie jest niewykonalne> i najszybsza przeróbka to zasilanie.
Jeżeli chodzi o zasilanie to zdobyłem dawno temu oryginalny kolektor wraz z 2 gaźnikami od kadetta b rally.Oryginalny kolektor dedykowany do ohv ki.Po założeniu tego zestawu bardzo pozytywnie się zdziwiłem...Silnik kręcił się jak szalony , a maksymalne obroty silnika była już po za granicą zdrowego rozsądku.Auto stało się bardzo dynamiczne , przy czym zestaw założony do zdrowego 1,2 s.
Tak czy inaczej , tak jak koledzy napisali wyżej ekstremalnych mocy z poczciwej ohv ki nie uzyskasz , a granicą modyfikacji będzie wytrzymałość dołu który nie jest nowoczesną konstrukcją.
Z ciekawostek Qpeta Gepardowa z oryginalnym 1,2 na oryginalnych kołach ,osiągnęła 175km/h w 4 osoby.Na długim prostym odcinku.To było oryginalne sr z najdłuższymi przełożeniami w moście i skrzyni.Jak pamiętam to kiedyś sprawdzaliśmy nasze bolidy i mój caravan na 2 solexach od startu przez jakieś 300 metrów wyprzedzał qpetę o 2 długości.Później sr ka zrównywała się i odjeżdżała .
O ohv kach mozna by jeszcze sporo napisać ,ale prędkości i przyspieszenia są bezpośrednio związane z przełożeniami tak jak Jarek napisał, więc sukces modyfikacji to suma drobiazgów.
Dla zwolenników tematu pewnie nie wszyscy wiedzą ,ale jest też taki rarytasik do ohv ek jak skrzynia 5 lub most z oryginalną szperą<ten drugi długo wisiał na allegro>

wyżej wspomniany mój zestaw z kadetta b rally

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: jarek » 28 czerwca 2013, 14:00

Most ze szperą był opcją do każdego kadetta, choć nie wiem czy przez cały okres produkcji i do tego w cenie dobrego radia bez kasety ;)
Na jakim przełożeniu i do ilu kręcił się silnik Geparda, że 175 wykręcił?
W oplowską piątkę do ohvki nie wierzę. To że ktoś przerzeźbił piątkę od powiedzmy 1,3ohc w dzwon od 4ki do ohvki jak najbardziej :)
W "wir mach es schneller" - (czy jakoś tak) jest opisane, że sama wymiana gaźnika na podwójną 40kę daje z 12S 68 kucy. Ciężko o następne.
Kuba - Skąd masz zaworki?

EDIT:
Ja jebię :shock: :shock: :shock:
Do wyboru, do koloru...
Świat idzie do przodu.


EDIT2:
Jednak nie jest tak pięknie, bo płaci się za przerobienie starego wałka.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Qbasslodz » 28 czerwca 2013, 16:03

Nie wiem jakie Gepard miał przełożenie , ale dla ścisłości , rozmiar kół miał fabryczny , i zapomniałem dopisać ,ze to było na gazie :)

Jeżeli chodzi o zawory to nie wiem od czego były bo kupiłem głowicę do dokończenia już z wstawionymi zaworami.Jedne były dobre drugie szlifierz zamienił <mogę zapytać od czego dobrał> bo te pierwsze były za długie a materiał nie pozwolił na obcięcie i podfrezowanie pod zamki<był za miękki> a nikt nie chciał podjąć się utwardzenia trzonków po tej operacji.

Jeżeli nie wierzysz w skrzynię 5 do ohv ki to zapraszam do łodzi , chyba ,że wypowie się tu jeden z forumowiczów który też ma takową.Nie jest to żadna przeróbka .Podpowiem ,ze nie jest to skrzynia z kadetta :)

Co do mostu ,że szperą <mała głowa> to podejrzewam ,ze była to opcja dodatkowa ale raczej niezbyt często wybierana....Raz w życiu tylko spotkałem się z takim mostem..

saracen
Posty: 77
Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: świebodzin

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: saracen » 28 czerwca 2013, 18:36

Hmm, nie pocieszyliście mnie :( Chciałem zostawić silnik 1.2. Jakoś nie jestem przekonany do zmiany na 2.0, tym bardziej, że roboty z tym więcej. Jeśli już to na 2.2, bo mam już gaźniki z kolektorem. Ale to wiąże się ze zmianą skrzyni, a potem hamulce itd.
Może generalny remont i zmiana tłoków na te z 1.6 coś poprawi. Szkoda, że nie mogę się przejechać zdrowym 1.2, żeby porównać możliwości.
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Karczi » 28 czerwca 2013, 19:43

Też cały czas się zastanawiam co zrobić u mnie ....
Obserwowałem aukcje na ebaju kolektorów z gaźnikiem i kompletny zestaw ostatnio poszedł za 460 ....
To jest sam dolot ... a gdzie tam reszta remontu i uzbrojenia i tak cały czas kminie co zrobić ....
A może by tak 1,6 8v na wielopukncie .... brat ma w corsie A i fajnie to śmiga ....
A to chyba pasuje pod tą skrzynie ??
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

saracen
Posty: 77
Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: świebodzin

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: saracen » 28 czerwca 2013, 20:17

Gdzieś w opel flashu widziałem kilka lat temu silnik 1.2 ohv sprzężony ze skrzynią z jakiegoś volvo z 5 biegiem włączanym elektrycznie. To prawdopodobnie było 244 albo 224.
Tak właściwie, to chcę zostać przy pojemności 1.2.
Zajebistą przyjemność sprawia mi przejażdżka z prędkością przelotową w granicach 70-80kmh. Ale jak jadę do Niemiec, to wolałbym szybciej niż 110. A auto więcej nie chce jechać, choć do tej prędkości zbiera się w miarę szybko, przy tej prędkości włącza się jakaś blokada i koniec. Fakt, że kadettem jeżdzę tylko na imprezy, bo tak prywatnie to omegą
Z przeróbką wydechu, czy produkcją nowego nie byłoby problemu. W pracy praktycznie nieograniczony dostęp do kwasówki, lasera, krawędziarek i spawarek
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)

Ven
Posty: 49
Rejestracja: 01 kwietnia 2013, 20:01
Marka: Opel
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 1976

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Ven » 30 czerwca 2013, 22:18


Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Czaki » 30 czerwca 2013, 23:35

Co do tej skrzyni 5 w OHVce,Qubas ,to mnie też bardzo ciekawi .Wiele razy o niej słyszałem ale nigdy nie widziałem choć byłem u ciebie nie raz.Ale skoro nie jest to skrzynia od kadetta to może powiesz od czego , jakieś fotki zapodasz. A może to jakaś wielka tajemnica??

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Qbasslodz » 01 lipca 2013, 09:09

Żadna tajemnica.Skrzynia wyjęta z manty a 1,2.Wiele razy Czaki byłeś ale wszystkiego nie widziałeś :).Foto nie mam bo skrzynia leży w kanale , w małym garażu z którego nie korzystam ponad 10 lat dodatkowo zastawiona masą gratów i asconą a .Tak czy inaczej mam zamiar zrobić tam generalne sprzątanie , więc jest szansa na foto jeszcze w tym sezonie :)

Awatar użytkownika
joteusz
Posty: 19
Rejestracja: 28 czerwca 2013, 12:41
Marka: Opel
Silnik: 13S=126
XE+dgoleg+2800S
Rok produkcji: 1986
1972

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: joteusz » 31 lipca 2013, 07:57

Wałki są dostępne http://www.imotecgmbh.de bez kłopotu jeżeli cię interesuję posiadam 284 do OHV za azotowany musisz razem z jego montażem przejść minimalnie na DCOE 40 w przypadku ohv musisz mieć długą flanszę od dbilasa ;-)

Stember w Oplu też jest 1300 = 126 koni i nawet powstawały 156 ;-) żadna tajemnica :-D

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: wacky » 02 marca 2016, 21:27

Wie ktoś / znalazł w internetach: jakie powinny być bazowe ustawienia gaźnika Weber 40DCOE na silniku 1,2?
jakie venturi, jakie dysze, pompka przyspieszająca..
i gdzie takie kupić w PL, ktoś tym handluje?
czy wszystko trzeba ściągać z GB i DE?

Awatar użytkownika
bober9035
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwietnia 2011, 13:21
Marka: OPEL
Silnik: x14nz
Rok produkcji: 1997
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: bober9035 » 03 marca 2016, 21:27

W etermot w łomiankach kupisz dysze do dcoe



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość