Tuning 1,2 OHV

Fotograf
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwietnia 2015, 11:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2S
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Fotograf » 13 października 2016, 18:46

Troche odgrzebie kotleta.

Montuje do swojego 1.2S poziomego Webera DCOE45 + barany z dedykowanym wydechem pod 1.9. Idac dalej chcialem zmienic walek na 296st + sztywniejsze sprezyny i delikatnie odelzone kolo. Moje pytanie jest takie czy przy 296st moge zostawic stanadardowe zawory? a moze za ostry? 288 do rekreacyjnej jazdy wystarczy i standardowe zawory? Glownym problemem sa zawory i brak ich dostepnosci.


Fotograf
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwietnia 2015, 11:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2S
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Fotograf » 14 października 2016, 09:59

Ktos ma jakas teorie na ten temat? a co z doprezeniem silnika? czy w ogole nie ruszac glowicy?

Ktos ma jakies doswiadczenie z OHVkami?

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: baro » 14 października 2016, 17:56

są tu chłopaki z doświadczeniem ale żadko zaglądają

Fotograf
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwietnia 2015, 11:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2S
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Fotograf » 14 października 2016, 19:19

Dawno tu nie zagladalem ale widze, ze forum umarlo...

Fotograf
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwietnia 2015, 11:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2S
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Fotograf » 16 października 2016, 22:45

To moze ktos wie ile liznac glowice ? W 1.2S z ostrym walkiem pewnie zawory spotkaja sie z tlokiem ale to tez nie powinno stanowic wiekszego problemu co?
Ktos cos?

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Czaki » 17 października 2016, 12:53

Ja planowałem około 1 mm z tego co pamiętam ale na zwykłym wałku. Poza tym podwójne gaźniki jak w B wersji SR . Dało to efekt taki że silnik lepiej się wkręcał i na pewno miał większą moc. Pamiętam że na prostej się zmierzyłem z seryjnym silnikiem w kadziu city i ten został w tyle mimo mniejszej masy. No rzeczy jasna po planowaniu głowicy paliwo tylko 98 i zdecydowanie większy apetyt na tych dwóch gaźnikach. Ale nie były do końca dopracowane. Myślę że jakbym to wszystko jeszcze dobrze wyregulował było by jeszcze lepiej. Jak masz wałek do jeszcze lepiej.
A tak z ciekawości m to gdzie kupiłeś i za ile??

Fotograf
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwietnia 2015, 11:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2S
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Fotograf » 17 października 2016, 14:47

Dlaczego 98 ?
Dbilas ;)

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Czaki » 18 października 2016, 13:36

Bo planując głowicę podnosisz stopień sprężania. A im wyższy stopień sprężania tym większa powinna być ilość oktanów w paliwie czy też większa kaloryczność tego paliwa. Inaczej może dojść do spalana stukowego. Jest większe ciśnienie i trzeba lepszego paliwa . Paliwo o większej liczbie oktanowej jest mniej podatne na samozapłon. Trzeba też pamiętać o odpowiednim ustawieniu zapłonu. Z tego co pamiętam z instrukcji obsługi opla to właśnie silniki z literką S, czyli te doprężone przez płaski kształt denka tłoka mają zalecane paliwo 98.

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Karczi » 18 października 2016, 15:45

Paliwo 98 zalecane w latach 70 i 80 ??
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: Czaki » 19 października 2016, 09:38

Nie pamiętam z którego roku była ta instrukcja i od jakiego auta ,ale na pewno od opla. Być może na zachodzie już takie coś było. Nawet dziś maja lepsze paliwo niż my. A być może pomyliłem 92 z 95... Bym musiał odszukać tą instrukcje. W każdym razie na pewno przy mocnym splanowaniu głowicy trzeba uważać co się lej do baku.

FRT Garage
Posty: 8
Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
Marka: OPEL
Silnik: 1200
Rok produkcji: 1977

Re: Tuning 1,2 OHV

Postautor: FRT Garage » 05 grudnia 2016, 16:30

Potwierdzam, do c qpe 1,2 s zalecane z książki obsługi PB 98 + . Sam byłem w szoku!



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości