Strona 1 z 1

uszczelniacz ohv

: 04 maja 2011, 22:50
autor: zalich
witam,
mam pytanie podczas wymiany uszczelnień silnika 1,2 s OHV,natrafiłem na dość nie typowy uszczelniacz na pokrywie rozrządu jakby sprasowany filc osadzony w pokrywie dodatkowo jest tam taki dziwny tależyk i na wałku wybrany jakby ślimak,domyślam się że to poprawia odprowadzenie oleju,pytanie,jak to zastąpić na nowszy system coś z corsy 1,2ohv?czy zostawić starszy system,wolałbym żeby mi się tam nic nie pociło...pozdr.

Re: uszczelniacz ohv

: 04 maja 2011, 23:21
autor: Qbasslodz
jezeli to kółko z filcu nie jest poszrpane,czy scisnięte od temperatury to ja bym to zostawił.Jezeli potrzebujesz mogę zerknąć na silniki.Mam jeszcze kilkanascie ohv więc na pewno gdzies bedzie :)

Re: uszczelniacz ohv

: 22 lipca 2011, 19:40
autor: wacky
odgrzeje kotleta ;)
może się komuś przyda.

to uszczelnienie to tzw sznur łojowy - w przekroju jest kwadratem.
dostępny na centymetry w sklepach z uszczelnieniami technicznymi/ wężami do hydrauliki itp

koniecznie koło pasowe musi posiadać tzw odrzut oleju - a'la gwint odrzucający olej.
nowsze OHVki mogły mieć koła pasowe bez tego odrzutu oleju - a uszczelnienie pod kołem pasowym realizowane było przez siemmering

Re: uszczelniacz ohv

: 28 lipca 2011, 12:55
autor: zalich
własnie szukałem tego rozwiązania nowszego typu,ale powiem że stary system przejechał 800 km do skoja i z powrotem i nawet się nie zapocił,nie będe w niego wnikalł jest ok,te sznury łojowe to spotkałem do tej pory w hydroforach...