Strona 1 z 1

Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 03 marca 2011, 21:15
autor: Rav
Ktoś zastanawial sie nad tym patentem. Czesc wydechowa uszczelek w CIHu benzynowym i dieslu wydaje sie byc taka sama, wiec taki komplet z 23TD moze by i podszedl do 4 cyl CIHa. Ewentualna zmiana turbiny to tylko odpowiednia flansza i kilka srub. Co koledzy sadza o tym?

Rav

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 04 marca 2011, 14:36
autor: bajcik
teoretycznie powinno si dac zrobic, chociaz to sporo roboty

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 04 marca 2011, 18:43
autor: MuminekZG
Ja gdzies slyszalem, ze turbiny od diesli nie maja jakiegos regulatora ciesnienia ktory jest potrzebny przy benzynowkach... ale to taka ploteczka zaszlyszana nie wiem ile w tym prawdy... ale czekam az madrzejsi cos powiedza bo temat ciekawy ;D

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 05 marca 2011, 22:50
autor: zoomik
JA myślałem teoretycznie wydaje się, że będzie pasować tylko nie wiem do jakiego silnika by wystarczyła ta turbina(pojemności) bo map turbosprężarek jakoś nie umiem czytać. Jak przeglądałem w internecie to wydawało Mi się, że kiedyś widziałem taki projekt, ale nie jestem pewien znalazłem coś takiego jeszcze
http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http ... twfE0p3zBA

więc może być, że nie pasuje

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 06 marca 2011, 15:14
autor: marianpsyho
kolektor nie koniecznie musi być taki moim zdaniem to problem nie leży w kolektorze a w samym turbo wyregulowaniu i zaworze BLOW OFF bo nie koniecznie CIH wytrzyma ciśnienie zwrotne z turba chyba ze założyć turbo z małym ciśnieniem tylko czy wtedy to ma sens :)
Gdyby CIH nadawał się do sprężarki to dawno by ich pełno jeździło :wink:
mi się wydaje ze to jest silnik stworzony do wolnego ssania

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

: 07 marca 2011, 14:59
autor: bajcik
Nie wiem czym specjalnie roznia sie turbiny od benzyn od tych od diesli. Jedynie turbiny ze zmienna geometria (VNT) mozna uznac za typowo dieslowe bo w benzyniaku lopatki od tej geometrii po prostu sie topia.

Dobor na podstawie mapy - wskazany, ale tez uzyc czegokolwiek co akurat wpadnie w rece

Kolektor radzilbym zrobic od zera. Zamowic flansze podlug uszczelek, kupic rurki i kolanka i do pracy.

Jakie doladowanie wytrzyma CIH? Sam jestem ciekawy :D

Zaworu Blow Off moze w ogole nie byc.

Zawor wastegate (bedacy czescia turbosprezarki) wyregulowac jest latwo, to w koncu tylko jedna srubka.

Najtrudniejsze jest zajac sie elektronika aby miec poprawny sklad mieszanki w calym zakresie obrotow i obciazenia.

O takich drobiazgach jak odprezanie, dolot, wydajne chlodzenie, wieksze wtryski, smarowanie turbo nawet nie wspominam ;)