16sh

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 23 kwietnia 2010, 14:52



niemiecka wikipedia twierdzi, że ten silnik to big block.
Może więc się okazać, że ma identyczną głowicę jak 1.8, co by miało nawet sens w związku z jego wyżyłowaniem w porównwniu do pozostałych 1,6.
Skoro masz mozliwość dorobienia flanszy, to moznaby się pobawić w dwugardzielówkę.
Coś jak tu. Tyle, że 1,6 nie ten i położenie silnika też masz niewlaściwe ;)

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?


Awatar użytkownika
Titut
Posty: 67
Rejestracja: 29 marca 2010, 18:47
Marka: Opel
Silnik: e16nz
Rok produkcji: 1989
Gadu-Gadu: 13526110
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Titut » 24 kwietnia 2010, 12:03


Awatar użytkownika
Pereira
Posty: 251
Rejestracja: 14 kwietnia 2008, 17:26
Lokalizacja: Poddębice

Postautor: Pereira » 24 kwietnia 2010, 22:57

Nie mam bladego pojęcia jaki gaźnik założyć zamiast Varjet II.
Trudno oszacować "na oko" jak zwiększy się moc w zależności od prędkości przy doładowaniu dynamicznym. Przy ruszaniu spod świateł takie rozwiązanie nie da nic, myślę że podczas jazdy miejskiej też bardzo niewiele. Dopiero na trasie będzie jakaś różnica, jednak na kolana nie rzuci. Dużo zależy pewnie od konkretnego rozwiązania.
Pogrzeb w necie, na pewno znajdziesz mnóstwo informacji. Możesz poszukać też książki "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" To dość stara pozycja dotycząca głównie modyfikacjom Fiata 125, 126 i Poloneza, ale są to rozwiązania uniwersalne. Sporo tam wyjaśnień teoretycznych. Podobnych pozycji jest zresztą sporo.

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 25 kwietnia 2010, 11:10

Dzięki poszukam tej książki w wersji elektronicznej może się znajdzie :-D

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 26 kwietnia 2010, 08:40

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 26 kwietnia 2010, 13:23


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 26 kwietnia 2010, 14:11

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 03 maja 2010, 20:41

Poszperałem i swojej bazie i znalazłem taki nie typowy silnik 16SR i to co o nim wiem:
Typ:SR
Budowa: OHC
Występował w nadwoziu:Irmscher
Opis:silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą,
umieszczony poprzednie z przodu
odlew silnika: głowica/blok aluminium/żeliwo
napęd rozrządu: pasek gumowy
średnica cylindra x skok tłoka/pojemność: 80x79.8/1598 cm3
moc max: 70,5kW (105KM) przy 6000 obr./min
dopuszczalne obr. 6600
przełożenia skrzyni 5 bieg
1/2/3/4/5/R : 3,42/1,95/1,28/0,89/0,71/3,33
Vmax:178 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
Gaźnik: 2 gaźniki typ Solex C 45 ADDHE
zużycie paliwa 90km/h/
120km/h/ miasto/ średnie:12,9/13,9/-
kolejność zapłonu:1342

Ma ktoś coś więcej na temat tego silnika i tych gaźników czy one nie występowały w Alfach?

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 08 maja 2010, 21:35

A tak wygląda to cudo

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 08 maja 2010, 22:52

Spróbuj popytać na jakimś forum vectry czy astry - bo OHC jest na tym forum raczej mało popularnym silnikiem

Awatar użytkownika
Titut
Posty: 67
Rejestracja: 29 marca 2010, 18:47
Marka: Opel
Silnik: e16nz
Rok produkcji: 1989
Gadu-Gadu: 13526110
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Titut » 09 maja 2010, 00:46

albo na KTK bo w kadafach te silniki też występowały.

stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 09 maja 2010, 21:30

Faktycznie moja asconka to przednio napędowa a tu dominuje tył.
Ale wracając do dwóch gaźników jak wygląda sprawa z regulacją takiego układu bo wyczytałem gdzieś na forum alfy że regulacja jest straszna i męcząca. A po zamontowaniu LPG to już w ogóle tragedia swoją drogą to nie wiedziałem że wtedy da się auto jeszcze zagazować :-?
Wczoraj byłem się pytać o uszczelki do varajeta i gość w sklepie powiedział mi że do tego typu to on nie załatwi bo nie mam jak ściągnąć nie wiecie gdzie to można dostać w wrocławiu i dobrze zestrojć po wymianie?

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: junioross » 10 maja 2010, 19:05


stas239
Posty: 63
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
Marka: Opel Ascona
Silnik: c20ne+18E
Rok produkcji: 1983
Lokalizacja: Breslau-Wohlau
Kontaktowanie:

Postautor: stas239 » 10 maja 2010, 22:17


Awatar użytkownika
Pereira
Posty: 251
Rejestracja: 14 kwietnia 2008, 17:26
Lokalizacja: Poddębice

Postautor: Pereira » 10 maja 2010, 23:14




Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości