2.2 CIH - odbudowa
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
2.2 CIH - odbudowa
Cześć,
mam pytanie mam rozebrany silnik planowany jest jego kapitalny remont. A przy okazji "poprawienie" go. Tak aby ładnie gadał z gaźnikami. Pewnie będę miał trochę pytań więc postaram się je wszystkie zawrzeć w tym temacie. Na warsztacie proponują mi odchudzenie koła, obróbkę głowicy (wstawienie większych zaworów etc) i jakiś "sportowy" wałek.
1. Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa to jaki wałek założyć, auto raczej nie do sportu, może czasami do pojeżdżenia po torze.
2. Słyszałem, że można wpakować głowice od 2.0 co poprawi pracę silnika. Czy ktoś to stosował? Słyszałem, że wtedy można śmiało pakować gaźniki dcoe 40, a nie 45.
Może ktoś ma jakiś ciekawy tekst na temat co z tego silnika można wycisnąć
mam pytanie mam rozebrany silnik planowany jest jego kapitalny remont. A przy okazji "poprawienie" go. Tak aby ładnie gadał z gaźnikami. Pewnie będę miał trochę pytań więc postaram się je wszystkie zawrzeć w tym temacie. Na warsztacie proponują mi odchudzenie koła, obróbkę głowicy (wstawienie większych zaworów etc) i jakiś "sportowy" wałek.
1. Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa to jaki wałek założyć, auto raczej nie do sportu, może czasami do pojeżdżenia po torze.
2. Słyszałem, że można wpakować głowice od 2.0 co poprawi pracę silnika. Czy ktoś to stosował? Słyszałem, że wtedy można śmiało pakować gaźniki dcoe 40, a nie 45.
Może ktoś ma jakiś ciekawy tekst na temat co z tego silnika można wycisnąć
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Głowica od 2,0 tylko może doprężyć silnik ale za to głowica od 2,0 ma mniejsze zawory od 2,2, 2,2 ma za to takie same zawory jak głowica 2,4
Głowica Zawór ssący [mm] Zawór wydechowy [mm] Ilość podpór wałka rozrządu Rodzaj popychaczy
1,6 38 (N) , 40 (S) 32 (N) , 34 (S) 3 mechaniczne
1,9 40 , 42(E) 34 3 , 4(USA) mech. , hydr.(USA)
2,0 42 37 4 mech.(S),hydr.(N,E)
2,2 45 40 4 hydrauliczne
2,4 45 40 4 hydrauliczne
ja został bym przy głowicy z 2,2 powiekszył kanały ssące i wydechowe dał twardsze sprężyny zaworowe zrobił zawory pod 3 kąty natomiast wał korbowy lekko odchudzić razem z kołem zamachowym i wywazyć całość do tego tłoki podfrezować pod zawory dobrać odpowiedni wałek rozrządu i będzie pięknie!!!
Głowica Zawór ssący [mm] Zawór wydechowy [mm] Ilość podpór wałka rozrządu Rodzaj popychaczy
1,6 38 (N) , 40 (S) 32 (N) , 34 (S) 3 mechaniczne
1,9 40 , 42(E) 34 3 , 4(USA) mech. , hydr.(USA)
2,0 42 37 4 mech.(S),hydr.(N,E)
2,2 45 40 4 hydrauliczne
2,4 45 40 4 hydrauliczne
ja został bym przy głowicy z 2,2 powiekszył kanały ssące i wydechowe dał twardsze sprężyny zaworowe zrobił zawory pod 3 kąty natomiast wał korbowy lekko odchudzić razem z kołem zamachowym i wywazyć całość do tego tłoki podfrezować pod zawory dobrać odpowiedni wałek rozrządu i będzie pięknie!!!
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Twardsze sprężyny z jakiegoś innego silnika czy risse ?
A jak jest z wałkiem rozrządu są takie same jak w 2.0? I co rozumiesz przez odpowiedni?
A jak jest z wałkiem rozrządu są takie same jak w 2.0? I co rozumiesz przez odpowiedni?
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Zawory w 2.2 i w 2.4 mają tą samą średnicę ale nie są takie same. Te z 2.4 są lepsze bo są lżejsze i jednoczęściowe.
2.2 i 2.4 mają najtwardsze sprężynki zaworowe występujące w CIH ach i w zupełności wystarczą do Twojego silnika.
Głowicę załóż z 2.0. Załóż zawory z 2.2. Zrób porting (w wolnej chwili mogę poszukać fotek obrazujących w jaki sposób właściwie obrobić tą głowicę żeby efekt był najlepszy. Dodatkowo za tą głowicą przemawia to, że dużo łatwiej i taniej można kupić do niej kolektory pod gaźniki.
Co do wałka to sprecyzuj swoje preferencje to pomogę coś wybrać. Lubisz wysokie obroty czy zależy Ci na mocnym dole? Zależy Ci na kulturalnych jałowych? Co jest dla Ciebie ważniejsze - moc czy kultura pracy? Wolisz wałek na mechanikę czy hydraulikę?
2.2 i 2.4 mają najtwardsze sprężynki zaworowe występujące w CIH ach i w zupełności wystarczą do Twojego silnika.
Głowicę załóż z 2.0. Załóż zawory z 2.2. Zrób porting (w wolnej chwili mogę poszukać fotek obrazujących w jaki sposób właściwie obrobić tą głowicę żeby efekt był najlepszy. Dodatkowo za tą głowicą przemawia to, że dużo łatwiej i taniej można kupić do niej kolektory pod gaźniki.
Co do wałka to sprecyzuj swoje preferencje to pomogę coś wybrać. Lubisz wysokie obroty czy zależy Ci na mocnym dole? Zależy Ci na kulturalnych jałowych? Co jest dla Ciebie ważniejsze - moc czy kultura pracy? Wolisz wałek na mechanikę czy hydraulikę?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 25 maja 2011, 19:00
- Marka: opel
- Silnik: 1.2+1L.
- Rok produkcji: 1973
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Mam pytanie;dlaczego głowica z 2.0 jest lepsza od 2,2? mam też 2.2 góra i dół silnika po remoncie do złożenia w oryginale,ale zapadła decyzja ,że wałek będzie miał 270-280 stopni,do tego są gażniki solex 40 ale też mam zamiar docelowo założyć 45.Mam też głowice 2.0 więc może jeszcze coś się zmieni.
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: 2.2 CIH - odbudowa
2,0 mniejsza komora spalania??? wieksza kompresja dobrze mówie??? bo nie porównywałem tego nigdy
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Wałek na mechanikę czy hydraulikę, możesz rozwinać myśl :-)
Czyli rozumiem to tak głowica 2.0 wpakować zawory i sprężyny od 2.4 zrobić porting i dobrać wałek.
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale wtedy trzeba tłoki też modyfikować aby nie kolidowały z zaworami?
Przy tej głowicy gaźniki 40 czy 45?
Co do do dołu to o ile odchudzić wał i zamach?
Czyli rozumiem to tak głowica 2.0 wpakować zawory i sprężyny od 2.4 zrobić porting i dobrać wałek.
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale wtedy trzeba tłoki też modyfikować aby nie kolidowały z zaworami?
Przy tej głowicy gaźniki 40 czy 45?
Co do do dołu to o ile odchudzić wał i zamach?
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: 2.2 CIH - odbudowa
hydraulika hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego mechanika mechaiczna regulacja. z tym wałem i zamachem to pasuje dobrac do wałka i ogólnego setupu
- GT350TA
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 S
- Rok produkcji: 1973
- Gadu-Gadu: 4376872
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Sprawdź rowki pierścieni tłokowych, na 90% są powiększone ponad wymiar, mam przerobione z nowymi pierścieniami na sprzedaż jakby co.
Co do zwiększania mocy to jaki masz budżet i jaki efekt końcowy Cię interesuje? Wkręcasz silnik na wysokie obroty czy wolisz moment z dołu itp?
Warsztat w którym robisz widział kiedyś ciha na oczy? Umieją zrobić głowicę na 3 kąty, mają jakieś zdjęcia? Ciężko we Wrocku o fachowców, nawet Krasnobrodzka niespecjalnie wie co i dlaczego robi.
Do silnika na ulice głównie lepsza będzie głowica 2.0 a nawet 1.9 po portingu, kwestia kosztów.
Baro, wał 2.2 jest najlżejszym z cihów i nie potrzeba go odelżać do ulicznego silnika.
Co do zwiększania mocy to jaki masz budżet i jaki efekt końcowy Cię interesuje? Wkręcasz silnik na wysokie obroty czy wolisz moment z dołu itp?
Warsztat w którym robisz widział kiedyś ciha na oczy? Umieją zrobić głowicę na 3 kąty, mają jakieś zdjęcia? Ciężko we Wrocku o fachowców, nawet Krasnobrodzka niespecjalnie wie co i dlaczego robi.
Do silnika na ulice głównie lepsza będzie głowica 2.0 a nawet 1.9 po portingu, kwestia kosztów.
Baro, wał 2.2 jest najlżejszym z cihów i nie potrzeba go odelżać do ulicznego silnika.
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Jak sprawdzić rowki pomierzyć ich wysokość? Aktualnie silnik graty leżą u mnie w garażu, bo chłopaki składają inną zabawkę rodzinną. Jeżeli chodzi o głowicę i 3 kąty musiałbym podpytać. Ale oni oddają to komuś z kim pracują od x lat. Ciha widzieli na pewno mojego Głowice zawsze można komuś podrzucić do roboty, dla kogo nie jest to tajemnicą.
Co mnie interesuje silnik który dobrze się kręci i raczej wysoko.
Co mnie interesuje silnik który dobrze się kręci i raczej wysoko.
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.2 CIH - odbudowa
I na czym stanęło z tym silnikiem?
Przejrzałem jeszcze raz temat i rzuciło mi się, że planujesz wałek, który będzie miał 270-280 stopni. Niestety ten parametr niewiele mówi o charakterystyce wałka. Musisz patrzeć na czasy. Wiele osób myśli, że jeśli wałek ma powyżej 300 stopni to jest torowy, wyczynowy i nie będzie trzymać jałowych obrotów. To totalna bzdura. Większość seryjnych wałków w CIHach ma powyżej 300' a mimo to są "damskie". Masz tu fajnego linka, który naświetli Ci trochę temat.
http://opelgt.org/isolde/gtcamspecs.html
Przejrzałem jeszcze raz temat i rzuciło mi się, że planujesz wałek, który będzie miał 270-280 stopni. Niestety ten parametr niewiele mówi o charakterystyce wałka. Musisz patrzeć na czasy. Wiele osób myśli, że jeśli wałek ma powyżej 300 stopni to jest torowy, wyczynowy i nie będzie trzymać jałowych obrotów. To totalna bzdura. Większość seryjnych wałków w CIHach ma powyżej 300' a mimo to są "damskie". Masz tu fajnego linka, który naświetli Ci trochę temat.
http://opelgt.org/isolde/gtcamspecs.html
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: 2.2 CIH - odbudowa
Na szukaniu miejsca na klamoty, bo muszę garaż zwolnić dzięki za linka
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości