ascona b 2,6 dual ram

Awatar użytkownika
dawtow
Posty: 188
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 15:38
Marka: opel ascona b
Silnik: 1,3N
Rok produkcji: 1980
Gadu-Gadu: 11450968
Lokalizacja: zbąszyń woj. Wlkp
Kontaktowanie:

ascona b 2,6 dual ram

Postautor: dawtow » 23 lutego 2013, 13:13

Koledzy podpowiedzcie jak ogarnąć temat bo zamierzam wsadzić do ascony 2,6 dual ram. Jutro będę miał kompletny silnik ze skrzynią automat + wał. Co jeszcze potrzebuję i co trzeba przerobić żeby to wszystko miało sens :) fotki mile widziane :)
Chciałbym kiedyś powiedzieć: nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy heh :)


Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: ascona b 2,6 dual ram

Postautor: junioross » 23 lutego 2013, 15:16

jak już wkładasz dual rama to wsadź od razu 3.0 - roboty tyle samo bo zewnętrznie silniki identyczne, spalanie bardzo podobne a moc i moment obrotowy odczuwalnie większe.

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: ascona b 2,6 dual ram

Postautor: Czaki » 23 lutego 2013, 19:46

eee jak już ma taki silnik nagrany to nie ma się co przejmować. jak już włoży sześciopak to zmiana na większą pojemność to niewielki kłopot. 2,6 w takiej lekkiej budzie to i tak będzie rakieta, nie zapomnij tylko mostu jeszcze wymienić bo na tym od 1,3 możesz mieć problemy z ruszaniem.

Awatar użytkownika
dawtow
Posty: 188
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 15:38
Marka: opel ascona b
Silnik: 1,3N
Rok produkcji: 1980
Gadu-Gadu: 11450968
Lokalizacja: zbąszyń woj. Wlkp
Kontaktowanie:

Re: ascona b 2,6 dual ram

Postautor: dawtow » 23 lutego 2013, 21:12

Jeżeli jutro kupno dojdzie do skutku to będzie 2,6 i raczej nic większego nie będzie :) a co do mostu to będzie za bardzo agresywnie ruszał (palił gumę) ?.
Ale chciałbym trochę więcej szczegółów (podpowiedzi) od kogoś kto już takiego swapa robił ?
Jaki most dopasować, czy dużo przeróbek mocowania silnika itd.
Chciałbym kiedyś powiedzieć: nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy heh :)

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: ascona b 2,6 dual ram

Postautor: Qbasslodz » 23 lutego 2013, 21:26

Ja robiłem takiego swapa.Wszelkie szczegóły tutaj -http://forum.opel-youngtimer.pl/ascona-b-t1689.html

Roboty sporo.Do przerobienia
-miska
-smok
-tunel
-wał
-stabilizator przedni wraz z mocowaniem
-mocowanie chłodnicy
-montaż pompki sprzegłowej i zbiorniczka płynu hydr.
-wycinanie fragmentu półki pod nagrzewnicą
-wycinanie fragmentu ściny grodziowej
-przeróbka obudowy nagrzewnicy
-przeróbka mocowania alternatora, wywalenie podstawy pompy wspomagania i przeniesienie alternatora na druga stronę<dorobienie dystansu pod koło pasowe alternatora i naciągu paska wielorowkowego>
-przerobienie wybieraka skrzyni biegów

i sporo drobnych przeróbek o których na tą chwilę nie pamiętam...



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości