przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Awatar użytkownika
moćk
Posty: 714
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 13:18
Marka: Opel
Silnik: 3.0 V6
Rok produkcji: 1979
Lokalizacja: Płock

przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: moćk » 05 stycznia 2011, 15:09

Ponieważ muszę wymienić elastyczne przewody hamulcowe, to mam pytanie:
Załozyć standardowe, elastyczne, czy zainwestować w przewody w stalowym oplocie? Będzie jakaś fajna różnica?


zielus
Posty: 508
Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
Marka: Opel
Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
Gadu-Gadu: 8719205
Lokalizacja: Orchowo/Poznań

Postautor: zielus » 05 stycznia 2011, 16:53

Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...

Awatar użytkownika
Javka
Posty: 323
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 16:16
Marka: Opel
Silnik: 1.6S i 2.0D
Rok produkcji: 1981 i 1980
Gadu-Gadu: 5558480
Lokalizacja: Siercza / Wieliczka
Kontaktowanie:

Postautor: Javka » 05 stycznia 2011, 19:10

14.04.2007 -A-S-C-O-N-A- 1.6S

Awatar użytkownika
Bykownik
Posty: 245
Rejestracja: 15 stycznia 2009, 16:44
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postautor: Bykownik » 05 stycznia 2011, 20:27


guma
Posty: 255
Rejestracja: 07 października 2009, 23:13
Lokalizacja: Klaudyn k. w-wa

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie

Postautor: guma » 05 stycznia 2011, 22:26


Awatar użytkownika
moćk
Posty: 714
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 13:18
Marka: Opel
Silnik: 3.0 V6
Rok produkcji: 1979
Lokalizacja: Płock

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: moćk » 17 lutego 2011, 12:41

No to podsumuję temat:
W końcu założyłem przewody w stalowym oplocie, nie wyszły jakoś dużo drożej, a mają dożywotnię gwarancję. Skuteczność hamowania nie poprawiła się jakos kolosalnie. Aleeee jest bardzo dobrze, jestem zadowolony z efektu.

-VIKI-
Posty: 160
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 17:22
Marka: Opel
Silnik: Poza komorą
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: z BOR'u

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: -VIKI- » 17 lutego 2011, 22:03

Biorąc pod uwagę wąż w stalowym oplocie a zwykły hamulcowy wygląda to tak:
Stalowy jest o tyle lepszy że faktycznie nie "puchnie" choć to pojęcie względne bo jeśli dużej różnicy w cenie nie było to na pewno masz gumowe. Ciśnienie pracy obu węży jest takie sam, zatem jest to TYLKO TWOJE ODCZUCIE!!
co innego jeśli zamontowane wężyki w stalowym oplocie skrywały by w sobie przewód teflonowy!!!! :)
Ciśnienie pracy większe, temperatura kolosalnie wieksza - to może znacznie porpawić i usprawnić działanie układu.
Uważam jednak że zmiana przewodów ze "zwykłej" gumy na takie w oplocie stalowym - hmm jest niekonieczna!!
Swoją opinię poświadczam pracą w firmie zajmującą się hydrauliką siłową!! :)

Awatar użytkownika
moćk
Posty: 714
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 13:18
Marka: Opel
Silnik: 3.0 V6
Rok produkcji: 1979
Lokalizacja: Płock

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: moćk » 18 lutego 2011, 08:22

Mam jednak nadzieję, że nie są to zwykłe przewody gumowe :P A przynajmniej z opisu aukcji wynika, że są w oplocie. Kupiłem te:
http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-he ... 02405.html

Tak jak pisałem - nie odczuwam różnicy typu, że wczesniej nie hamowało, a teraz staje dęba, ale jest lepiej. Ale to dlatego, że wcześniej układ nie był idealnie szczelny:) Teraz wszystkie elementy są fabrycznie nowe.

-VIKI-
Posty: 160
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 17:22
Marka: Opel
Silnik: Poza komorą
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: z BOR'u

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: -VIKI- » 19 lutego 2011, 08:25

Dokładnie o tym mówiłem!!
TEFLONY :)
Na pewno ich nie zużyjesz.. cena hmmm powiedzmy że w miarę, choć ....
ale + jest to że możesz sobie kolor wybrać :)
Brałeś je do hamulców 2.2?? I jak leżą??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lukas
Posty: 153
Rejestracja: 26 czerwca 2007, 07:06
Marka: opel
Silnik: 3.0 v6
Rok produkcji: 1979
Gadu-Gadu: 2466936
Lokalizacja: Bydgoszcz-Edinburgh
Kontaktowanie:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: lukas » 19 lutego 2011, 10:26

przewody mam nowki gumowe z ps autoteile (de), ale osobiście uważam że zmiana pompy i serwa lepiej się sprawdziła... u mnie w asconie zagościł komplet z omegi b v6. Nie przesadze jeżeli powiem, że poprawa jest ogromna...
p.s. myśle, że Pevo by potwierdził... bo u niego jest co wyhamowac ;)
pozdr - Lukas

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: Adaśko » 19 lutego 2011, 12:21

Lukas, mógłbyś zrobić fotkę, jak to wygląda pod maską. Serwo też z omegi?


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
lukas
Posty: 153
Rejestracja: 26 czerwca 2007, 07:06
Marka: opel
Silnik: 3.0 v6
Rok produkcji: 1979
Gadu-Gadu: 2466936
Lokalizacja: Bydgoszcz-Edinburgh
Kontaktowanie:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: lukas » 19 lutego 2011, 15:34





Uploaded with
pozdr - Lukas

Awatar użytkownika
moćk
Posty: 714
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 13:18
Marka: Opel
Silnik: 3.0 V6
Rok produkcji: 1979
Lokalizacja: Płock

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: moćk » 20 lutego 2011, 08:42

viki: u mnie sa zaciski z 2.2 i wszystko lezy bez problemu

lukas: serwo i pompa z mv6 pasuja bez kombinowania?

Awatar użytkownika
lukas
Posty: 153
Rejestracja: 26 czerwca 2007, 07:06
Marka: opel
Silnik: 3.0 v6
Rok produkcji: 1979
Gadu-Gadu: 2466936
Lokalizacja: Bydgoszcz-Edinburgh
Kontaktowanie:

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: lukas » 20 lutego 2011, 14:21

no plug&play to to nie jest... ale nie ma tragedii :) mocowania wypadają w innym miejscu + rozwiercanie tego centralnego otworu... myśle, że jakies 3 godziny roboty...
pozdr - Lukas

Awatar użytkownika
moćk
Posty: 714
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 13:18
Marka: Opel
Silnik: 3.0 V6
Rok produkcji: 1979
Lokalizacja: Płock

Re: przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto zakładać?

Postautor: moćk » 20 lutego 2011, 15:09

mh, no to może też się pokusze o taką modyfikację:) A jak wygląda kwestia podłączenia przewodów? I co to za czujka na korku zbiorniczka płynu? :)



Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość