Czy ktoś orientuje się od czego dokładnie pochodzą te zaciski? wyglądem przypominają te od Rekorda 2.2 ale są trochę węższe stąd pomysł, że pochodzą z Rekorda 2.0. Jednak mocowanie przewodu hamulcowego jest nie od góry zacisku a od jego tyłu zupełnie jak w zaciskach od Ascony C. I tu właśnie powstaje dylemat od jakiego auta one pochodzą. Jak by ktoś miał pomysł i mógł pomóc będę dozgonnie wdzięczny.
z góry dziękuje za pomoc
od czego są te zaciski
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: od czego są te zaciski
Pomierzyłem, sprawdziłem, założyłem klocki od Manty B, bo czy do Reksa, Manty czy Ascony klocki są takie same. Czy to oznacza, że jeżeli wszystko do siebie pasuje, to teoretycznie te zaciski powinno się udać założyć do Kadetta C tylko trzeba by było ustalić wielkość tarczy tzn 238 czy 246mm?
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: od czego są te zaciski
Klocki są takie same, bo stosowano je do 3 typów zacisków chyba przez 15 lat. Problemem może okazać się wężyk hamulcowy. Ale to przymierzysz i wyjdzie, czy podczas kręcenie zwrotnicą nic nigdzie nie obciera i go nie przycina. Tarcze obstawiam 246mm, do tych mniejszych były stosowane zaciski dwutłoczkowe skręcane z kwadratowym klockiem.
Brakuje mi braku rdzy...
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: od czego są te zaciski
Wężyk hamulcowy to nie problem, bo patrząc na bogactwo produktów na rynku zawsze uda się coś dorobić. Mnie martwi bardziej jeden fakt, przejrzałem sobie allegro w kategorii tarcz hamulcowych i wygląda na to, że te do Ascony C montowane są od czoła piasty, nie jak w kadecie czy mancie od tyłu piasty. Zasadnicze pytanie brzmi czy po przykręceniu zacisku do zwrotnicy od tyłu tak jak powinno to być w oryginale wszystko zgra się z tarczą? Czy ktoś miał już z tym jakieś doświadczenie, bo szczerze mówiąc nigdzie nie widziałem, żeby ktoś montował takie zaciski do Kadetta, wszyscy uparcie pchają się w te od Manty dwu tłoczkowe lub od Rekorda 2.2. Czy mój plan z tymi zaciskami nie jest zbyt dobry?
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: od czego są te zaciski
Identyczne zaciski występowały w Rekordach E2, jedyną różnicą było umiejscowienie wężyka. Powinny ładnie siąść na zwrotnicach.
Brakuje mi braku rdzy...
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: od czego są te zaciski
No i fajnie w takim razie kończę je składać i zakładam do Kadetta z nadzieją że będą hamowały dzięki
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: od czego są te zaciski
Pojawił się mały problem. Otóż zaciski od Ascony C są pod tarcze wentylowaną 20mm grubości i montowane od czoła piasty z tego co się doszukałem. Tarcze od Manty czy Rekorda mają 12,7mm grubości, są pełne i montowane od tyłu. Gdzieś w necie wygrzebałem info, że w Rekordach E kombi zwłaszcza, były tarcze 246mm/20mm wentylowane. Czy ktoś wie gdzie można dostać takie tarcze lub od czego dopasuję identyczne?
Re: od czego są te zaciski
jakiś czas temu kupiłem na zapas takie tarcze wentylowane na allegro ATE za 160zł/kpl z tego co pamiętam . Ogólnie te tarcze są jeszcze dostępne po hurtowaniach. Nie słyszałem, żeby były montowane w innym modelu niż Rekord E 2.2 i E kombi.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: od czego są te zaciski
czemu Wy wszyscy kupujecie wszystko na zapas, a potem nic nie można kupić a tak poważnie to w rekordach 2.2 były tarcze 24mm grubości, a w kombi 20mm grubości z tego co się doczytałem. Jakoś po weekendzie spróbuje spasować te zaciski z pełnymi tarczami, a potem będę się martwił o resztę. Oby tylko przewód elastyczny nie wadził o zawieszenie przy maksymalnym skręcie...
Re: od czego są te zaciski
No to dziad dopisze 3 grosze
zaciski już u mnie z powrotem, kupione były od zakry jako record e niewentyl
własciwie to są od vectry lub czegoś tam wyglądają tak samo ale nie pasują bo obcierają na mantowskich/kadetowych zwrotnicach
zaciski lezą na szafie jak ktoś chętny do modów to chętnie sie pozbędę
zaciski już u mnie z powrotem, kupione były od zakry jako record e niewentyl
własciwie to są od vectry lub czegoś tam wyglądają tak samo ale nie pasują bo obcierają na mantowskich/kadetowych zwrotnicach
zaciski lezą na szafie jak ktoś chętny do modów to chętnie sie pozbędę
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
- Marka: Ascona B Berlina
- Silnik: 2.0 NE
- Rok produkcji: 1981
- Lokalizacja: CBY Solec
Re: od czego są te zaciski
Jeśli dobrze rozumiem to te zaciski nawet nie podejdą pod tarcze 20mm/245
Też kiedyś kupiłem takie tarcze na zaś potem oryginał GM
Też kiedyś kupiłem takie tarcze na zaś potem oryginał GM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości