Most tylny - drążek Watt'a

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: junioross » 27 lutego 2015, 20:42



Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 28 lutego 2015, 13:15

Łatwiejsze w wykonaniu, jednak demolujące bezpowrotnie pokrywę.

Przyznam się, że właśnie jestem w trakcie wykonywania stabilizacji mostu w oparciu o to rozwiązanie. :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: junioross » 02 marca 2015, 14:25


Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 05 marca 2015, 12:15

Łączniki tego stabiliozatora mam możliwość wykonać :
1) z rury ze stopu PA6
2) stalowe.

Jak myślicie?
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 16 kwietnia 2015, 08:06

Drążki wykonane jednak ze stali.
Temperatury w garażu już znośne, więc myślę że niebawem dokończę projekt WATTa

http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: krecik » 17 kwietnia 2015, 13:13

Ja też bardzo chętnie piszę się na jedną sztukę :) Drążki robisz pod standardowy most od Manty 2.0? Ja mam u siebie zwężony i czy ewentualnie była by szansa na wykonanie ciut krótszych drążków?

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 17 kwietnia 2015, 14:45

Drążki robione są pod dowolny wymiar.
Nie ma problemu.

Wrócimy do konkretniejszych rozmów po wykonaniu przeze mnie ostatecznej wersji.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 18 października 2015, 18:00

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami, popełniłem DWA wzory "drążka" Watta.
Niestety wobec olewackiego stosunku zakładów wycinających laserem w stosunku do mnie - maluczkiego garażowego majsterkowicza, zmuszony byłem wykonać metaloplastykę samodzielnie. Dotyczyło to też tulei i innych knyfów.
Kątówka z "biedry" i TiG z alledrogo dały radę.
Oba rozwiązania dotyczą dużego mostu od Manty B 2.0

Rozwiązanie pierwsze, to stały element w postaci pokrywy mechanizmu różnicowego, zespolony z mocowaniem śmigła drążków oraz ramieniem wykonanym z oryginalnego drążka, mocującego całość do prawego mocowania amoro-sprężyny :-D (zdjęcie jest do góry nogami).




Rozwiązanie drugie jest bardziej uniwersalne, ponieważ jest dokręcane dokładnie tymi samymi śrubkami, co pokrywa mechanizmu różnicowego. Łatwo zatem odkręcić i przywrócić poprzedni, czyli fabryczny układ nie niszcząc przez to bezpowrotnie pokrywy.





Do budowy obu wzorów potrzebowałem kawał czasu, oryginalne śmigło od chryslera oraz drążki wykonane na zamówienie przez pewną firmę. Patrząc na koszt takiego zestawu na ebay'u, gdzie cena gotowego zestawu na jednej z aukcji wynosiła 1,9k euro - złapałem się za głowę.

Zestaw nr 2 wykonany został dla kolegi kaczor_tychy, którego z góry przepraszam za wystawienie na cierpliwość :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 06 listopada 2015, 08:43






Stan końcowy.

Teraz wyleżeć gorączkę i powrót do garażu :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

zielus
Posty: 508
Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
Marka: Opel
Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
Gadu-Gadu: 8719205
Lokalizacja: Orchowo/Poznań

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: zielus » 21 grudnia 2015, 22:51

To jak z ceną za taki drążek?
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 22 grudnia 2015, 08:29

Śmigło - 70 PLN + KW
Drążki - 175 PLN + KW
Tokarz - 50 PLN ( ja go pominąłem, ale robiłem dla siebie. Zestaw drugi dla kolegi oberwał z tego tytułu "rykoszetem" )
Nakrętki, śruba, podkładki - 15 PLN
Spawanie TiG - nie wiem. Spawałem sam ok 2h ponieważ spawacze się zaczynają cenić.

Zielus.

Jadąc z Poznania do Orchowa mógłbyś czasem zahaczyć o CMG :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 31 sierpnia 2016, 07:57

Kolejny etap za mną.

Most ukończony.
Przód osadzony w kaście.
Zaciski na tyle to oplowskie Lukasy. Nie chcę szlifować zacisków, więc kończynki 13' idą na półkę.
Na przodzie zaciski od Reksia 2.2
Sprężyny - 60 mm





http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: baro » 01 września 2016, 10:15

Bardzo ładnie to wyglada!!!! Pokaż całęgo kadzia. Fajna płyta z przodu

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 01 września 2016, 19:36

Niestety kadzia całego pokazać nie mogę.
Nie zniósłbym fali krytyki ortodoksów :mrgreen:
Jestem na etapie kończenia nakładania szpachli. Przed jesienią chciałbym chociaż podkładem siknąć.
Cierpliwości.......
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości