Most tylny - drążek Watt'a

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 20 lutego 2015, 09:38

Witam kolegów.

Zrobiłem prototyp drążka Watt'a, który dokręcany jest do "gruchy" mostu bezinwazyjnie, czyli tymi samymi śrubami, które mocują pokrywę.
Zamontuję gdzieś na jesień, bo aktualnie walczę z drobnicą przy kadziu, a do blacharki się jeszcze nie zabrałem.
Wygląda na tyle obiecująco, że jestem o krok od podjęcia decyzji o zainstalowaniu u siebie tego ustrojstwa.
Przy tego typu przedsięwzięciach nie zwykłem wykonywać jednej sztuki.

Wzorowałem się na niemieckim produkcie za . . . 495 Euro, ale zakres moich zmian jakie wprowadziłem chroni mnie całkowicie przed jakimikolwiek roszczeniami ze strony naszych odwiecznych wrogów :-D




Moje pytanie dotyczy tego nieregulowanego grubego ramienia ( bez śrub rzymskich), wychodzącego ze środka wahadła Watt'a.
W innych wersjach dostępnych w Niemczech nie ma tego ramienia.
Wydaje mi się ono zbędne, jednak jego brak w konstrukcji wymusiłby solidniejsze ramiona pozostałych drążków.

Co o tym sądzicie ?


Z racji nieposiadania mostu od 1.2, zaprojektowałem pod gruby most od Manty B.

Wybiegając w niedaleką przyszłość, to czy będą chętni ( oczywiście w mocno preferowanych cenach, na którą składać się będzie: a) materiał, b) wypalanie, c) malowanie, d ) jakiś tantiem za pomysł i wykonanie, ale syboliczny) ?
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!


Awatar użytkownika
GT350TA
Posty: 79
Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
Marka: Opel
Silnik: 1.9 S
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 4376872
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: GT350TA » 20 lutego 2015, 20:31

Przy rozwiązaniu przykręcanym, myślę że to ramię do mocowania panharda jest konieczne bo inaczej drążki będą wyginać ośkę "śmigła" na boki. W wypadku solidnego przyspawania do dekla nie byłoby to ramię potrzebne.

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: junioross » 20 lutego 2015, 22:04

ja jestem wstępnie zainteresowany. Wszystko zależy od wykonania i ceny. Chociaż w sumie to wolałbym oś przyspawaną bezpośrednio od dekla bez dodatkowego wspornika.

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: baro » 20 lutego 2015, 22:15

A jak by dekiel przewiercić i odpowiednio uszczelnić? Czy jest zbyt słaby a łeb śruby kolidował by z dyfrem?

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 22 lutego 2015, 08:18

Dekiel sam w sobie nie jest słaby, jednak widziałem w pokrewnych rozwiązaniach obowiązkowe wzmocnienia "ośi śmigła", co wskazuje na znaczne siły tam występujące.

Rozwiązanie z przerabianym deklem jest prostsze i mniej pracochłonne - to fakt.
Mi chodziło głównie o bezinwazyjne rozwiązanie tak, aby w razie czego wrócić do klasycznego rozwiązania.

Posiadam tylko jeden most i nie mogę sobie pozwolić na oba projekty, chyba że . . . . .

. . . . zalega komuś gdzieś zbędny dekiel.
Wtedy to taki właściciel dekla będzie miał zaszczyt :
a) przysłużyć się reszcie forum w imię rozwoju technicznego konstrukcji,
b) przy najbliższym zlocie w Skorzęcinie będzie miał swoje 5 minut ( mocny nacisk na kondycję wątroby i trzustki),
c) odjedzie z gotowym, przerobionym deklem do obsługi systemu WATT'a
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: junioross » 22 lutego 2015, 08:55

Jeśli projekt na 100% dojdzie doczeka się realizacji i koszty będą dla mnie akceptowalne to jestem skłonny wysłać Ci swój dekiel.

Ten linki mogą się przydać
http://www.opelgt.com/forums/performanc ... ildup.html
http://www.shop.cae-racing.de/bilder/pr ... CIH_b2.jpg

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: wojtek_wro » 22 lutego 2015, 10:48

od jakiego mostu ma być ten dekiel?
kadett c limo---->>

poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: Adaśko » 22 lutego 2015, 16:43



Brakuje mi braku rdzy...

kaczor_tychy
Posty: 187
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
Lokalizacja: Tychy

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kaczor_tychy » 22 lutego 2015, 17:59

ja mogę podesłać dekiel - mam 2 mosty luzem :)

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: wojtek_wro » 22 lutego 2015, 23:36

to jak coś to nie mam :)
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 23 lutego 2015, 08:05

http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: Czaki » 24 lutego 2015, 17:40

W razie co też mam most luzem jeśli jeszcze jesteś potrzebowski;)

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 24 lutego 2015, 20:34

W zasadzie, to jak robić to od razu porządnie.

Czy Czaki masz może most od 1.2 ?
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Zico
Posty: 179
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 21:21
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: Zico » 24 lutego 2015, 22:41

Kogan jakby co ja mam most od 1,2, który zalega mi w szopie. Jeśli mógłbym się przysłużyć to bardzo chętnie.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Most tylny - drążek Watt'a

Postautor: kogan77 » 25 lutego 2015, 08:30

ok.
Będzie ciekawie .
Dajcie mi troszkę czasu, a Rzeczpospolita nie gęś - swój stabilizator Watt'a będzie miała :mrgreen:
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości