Odnosnie swapu troche z innej strony

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Valhallen » 25 lipca 2013, 20:33

Witajcie
Sprawa mam teraz w zamiarze zrobić swapa ale chce mały i lekki silnik ale nowocześniejszy i niezawodniejszy niz stara ohv'ka wiec panowie szukam pomysłów :D
Myślalem o 1,3 manta ascona najlepiej ze szkrzynia 5 , ale chodził mi po głowie nowszy silnik z jakiej corsy ale tez do 1.4 nie wiecej tylko czy pod jakie motory podjecie mantowa skrzynia ?? czy wszystkie smallbloki beda wchodzic w gre?? bomam corse a 1.4 na wtrysku za prawie darmo silnik i mysle jak ktos juz cos przerabiał myślał czy przymierzał sie to prosze o pomoc .

P.S oczywiscie jak ktos ma ta piekna skrzynie jeszcze żywą to chetnie porozmawiam

pozdrawiam was serdeczenie


Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: baro » 25 lipca 2013, 21:59

To juz najlepiej szuka 1,6 8v na wielopunkcie c16se 100km mocy jak w te strone chcesz...Ale wrzucisz jakiegoś c14nz i to nie będzie jechać bedzie pyta jak stopiendziesiąt narobisz sie.. kolego jak iść w strone swapa to zeby była moc a nie dostępność części...

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Valhallen » 25 lipca 2013, 23:10

wiesz co jakbym szukał mocy to bym dał cos mocnego ale majac zone dziecko i uzywajac auta na codzien troche innaczej sie patrzy ja chce mały oszczedny i przedewszystkim mało zawodny silnik i 150 nie musi jechac a jezeli chodzi o dostepnosc czesci to do ohv nie jest tak zle ja zrobiłem cały remont tulejowanie paewki itd i nie miałem zadnych problemow . A jeazcze jeda sprawa 2.0 to kazdy wkłada a takie cos to mało kto robi i jest to ciekawsze . Ma ktos moze jakies informacje odnosnie tego 1.3 turbo z mostem od e30 jaki tam motor zapłon i skrzynia mnie interesuje . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: baro » 26 lipca 2013, 08:46

Słuchaj powiem ci tak to zę mały silnik pali mało to czasem ejst tylko mit.. Bo taki silnik zeby jechał trzeba kręcic a wtedy zeby sie jakoś kręcil topali swoje, wiem że cichy do ekonomicznych nie należą bo mam, ale wg mnie dla ciebie bardzo dobra opcja było by c16se niema on przepływki na mapsensorze jest niema kopólki na cewce jest bardzo wytrzymały i wdzieczny silnik jak kazda oplowska 8zaworowka

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Valhallen » 26 lipca 2013, 10:36

maly to i masa mniejsza ze maly silnik to mit malego spalania to tez wiem ale jakby dalo sie dorwac skrzynie 5 pod ohv to moze i bym sie nie bawił kadett ma mała mase wiec i poteznego silnika mu nie trzeba cih to fajna sprawa miałem ale masa qrde kosmos w porownaniu do aluminiowego nowszego silnika o mniejszej pojemnosci to jak omega do kadetta a najpierw chciałem 1.3 bo miałem kiedys łezke z takim motorem paliła mało a pchała wystarczajaco no i wiem ze manta /ascona miała taka opcje a nie chce tez papieru przerabiac wiec czegos w smalbloku szukam bo bigblok to nawet ma oko podpada

Awatar użytkownika
joteusz
Posty: 19
Rejestracja: 28 czerwca 2013, 12:41
Marka: Opel
Silnik: 13S=126
XE+dgoleg+2800S
Rok produkcji: 1986
1972

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: joteusz » 26 lipca 2013, 22:58

1,3 to masz 3 rodzaje , w zależności do czego potrzebujesz ? tobie wystarczy C13N , jeżeli chodzi o 13S bardzo dobry motor bardzo przyjazny do modyfikacji i chce współpracować i kolana tak łatwo też nie pokaże . co do c16se kolega bardzo rozsądnie ci radzi to taki zarobas , jest on mniej skory niż e16se , ale bardziej nowoczesny i na pewno na tą chwile dostępny w nie złym stanie na alledrogo. Co do OHV są to bardzo przyzwoite motory mimo żeliwa super przyjazny kierowcy i ze względu na masę rozrządu super pod podstawowe mody.

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Valhallen » 28 lipca 2013, 20:51

dobra a teraz ma ktos moze wiedzę o tym jakbY juz udalo mi sie odszukac taka skrzynie od 1.3 to z jakim silnikiem idzie to zgrac bez kryzy a jeszcze jak sprawa z wałem wyglada

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Valhallen » 28 lipca 2013, 20:51

dobra a teraz ma ktos moze wiedzę o tym jakbY juz udalo mi sie odszukac taka skrzynie od 1.3 to z jakim silnikiem idzie to zgrac bez kryzy a jeszcze jak sprawa z wałem wyglada

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Odnosnie swapu troche z innej strony

Postautor: Czaki » 29 lipca 2013, 00:32

Skrzynie musisz mieć od ascony b lub manty b z silnikiem 1.3 OHC.To w zasadzie ta sama skrzynia co w przypadku silnika CIH tylko ma inny kołnierz. Największy silnik jaki dopasujesz do tego zestawu to 1,6OHC na małym bloku.Ale w tym układzie możliwa jest tylko skrzynia 4 biegowa.Ja postawiłbym na na jakieś 1,4 .Mam gdzieś jeszcze taki kołnierz di 1m3 jakby cię interesował.



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości