Senator A Demontaz Getraga 265

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
GT
Posty: 49
Rejestracja: 11 marca 2009, 15:33
Lokalizacja: POLSKA

Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: GT » 09 marca 2013, 14:07

Witam

Czy ktos moze wie jakie sa realne szanse demontazu skrzyni biegow z Senatora A bez kanalu ani podnosnika.Kupilem dwie skrzynie ktore sam musze wymontowac,problem w tym ze auta stoja z dala od cywylizacji i demontaz skrzyni mozliwy jest tylko na miejscu.Mam swoje podnosniki kobylki itd ale czy jest to mozliwe z takim sprzetem?Czy ktos juz przerabial moze taki temat?

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: Qbasslodz » 09 marca 2013, 17:11

Temat do ogarnięcia.Auto przynajmniej na metr w górę z przodu, kobyłki dla bezpieczeństwa.najpierw wał, potem śruby silnik /skrzynia te do których dojście jest z komory silnika, potem obudowa dzwigni zmiany biegów i lewarek, potem czujnik wstecznego,linka prędkościomierza, wał z podporą, później linka sprzęgła,
Natępnie podpora skrzyni i zjeżdżasz z tyłem skrzyni w dół, wtedy na przedłużkach masz dostęp do górnych śrub od korpusu skrzyni.
Następnie pod kątem staraj się zdjąć ją z wałka sprzęgłowego.
Jeżeli będzie za mały kont to musisz podnieść nadwozie.
Naszykuj się na lejący się olej od strony wyjścia wału napędowego chyba ,że wczesniej spuścisz olej.
W między czasie jeszcze osłona koła zamachowego tez musi byc odkręcona.

Dobra rada , jak będziesz ściągał skrzynię z wałka to nie leż pod nią.Chyba ,że masz kaloryfer na brzuchu :P

Wygodniejsza opcja bez kanału wygląda tak, co prawda nie jest to senator a , ale schemat działania podobny :P :

Uploaded with

GT
Posty: 49
Rejestracja: 11 marca 2009, 15:33
Lokalizacja: POLSKA

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: GT » 09 marca 2013, 17:54

Dzieki Kuba za szybka pomoc.Wszystko juz jasne tylko kwestia podniesienia go na 1 metr z przodu bedzie trudna ale cos bedzie trzeba wymyslec.
Pozdrawiam

GT
Posty: 49
Rejestracja: 11 marca 2009, 15:33
Lokalizacja: POLSKA

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: GT » 16 marca 2013, 22:29

Witam
Juz po operacji i wszystko sie zgadza tak jak kuba napisal.Tak wiec demontaz na dworze mozliwy bez problemu.

Ps Ja mialem zwykly podnosnik z jakiegos sklepu i podnioslem auto z boku tak jak do wymiany kola, nie bylo zadnego problemu z wyciagnieciem skrzyni spod auta tak wiec zamiast podnosic na metr z przodu mozna podniesc z boku znacznie nizej i tez bedzie mozliwosc wyciagniecia skrzyni.

Dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: Qbasslodz » 17 marca 2013, 01:45

Zgadza się ,ale jak podniesiesz z 2 stron to masz w razie czego lepsze dojście.Tak czy inaczej najważniejsze ,że się udało :)

GT
Posty: 49
Rejestracja: 11 marca 2009, 15:33
Lokalizacja: POLSKA

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: GT » 20 marca 2013, 21:10

Powiedz mi jeszcze czy orientujesz sie w jakim Oplu wystepowal Getrag 262 o ile wogole wystepowal w Oplu.

Pozdrawiam

małyy
Posty: 45
Rejestracja: 25 lutego 2012, 20:20
Marka: Opel
Silnik: 3.0E
Rok produkcji: 1984/1991
Gadu-Gadu: 0

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: małyy » 24 września 2013, 19:54

Może ktoś się orientuje ile oleju wchodzi do skrzyni biegów getrag 265 ? Nie mogę odkręcić śruby przelewowej.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: Qbasslodz » 24 września 2013, 23:03

skrzynia na aucie czy zdemontowana? odkręcasz zwyklym imbusem łamanym czy nasadowym?Pytam bo jest skuteczny sposób na odkręcenie chyba ,że korek jest mocno obrobiony..;

małyy
Posty: 45
Rejestracja: 25 lutego 2012, 20:20
Marka: Opel
Silnik: 3.0E
Rok produkcji: 1984/1991
Gadu-Gadu: 0

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: małyy » 25 września 2013, 08:31

Skrzynia biegów siedzi już na aucie i nie chce mi się jej zdejmować. Wiem że ampul 17mm ale leżąc pod autem nie mam możliwości dużego ruchu. No nic będę kombinował. Globi z Krakowa podesłał mi smsa że wchodzi 1,6l. Fakt, że korek przelewowy jest strasznie nisko więc może wchodzić mało oleju.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: Qbasslodz » 25 września 2013, 09:01

Nie chcę Cię pouczać , ale oleju w skrzyni może minimalnie ubywać w trakcie eksploatacji, więc jak wyobrazasz sobie kontrolowanie oleju w skrzyni??? Bo na suchą skrzynię wlać tyle ile podaje producent np, czujnikiem wstecznego , ok, ale jak skontrolowac to później???za każdym razem będziesz spuszczał cały olej , odmierzał 1,6 litra i wlewał od nowa?? Może lepiej nawet z gleby czy z kanału powalczyć i odkręcić korek??Zawsze to ułatwi jakiekolwiek działanie na przyszłosć....
Oczywiście zrobisz jak uważasz..

małyy
Posty: 45
Rejestracja: 25 lutego 2012, 20:20
Marka: Opel
Silnik: 3.0E
Rok produkcji: 1984/1991
Gadu-Gadu: 0

Re: Senator A Demontaz Getraga 265

Postautor: małyy » 25 września 2013, 13:34

W tym roku chciał bym poskładać auto i odpalić żeby się nim przed zimą przejechać. Wszelkie poprawki i udoskonalenia zostawiam sobie na następny sezon :D



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości