Jak rozebrać dodatkowe zegary/wskaźniki?

Wszystko co dotyczy wnętrza samochodu
Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Jak rozebrać dodatkowe zegary/wskaźniki?

Postautor: wacky » 30 lipca 2011, 09:04

czy dodatkowe zegary VDO są rozbieralne? czy też frontowy pierścień jest zaciskany jakoś jako ostatni i całość jest nierozkręcalna?

dotyczy Opel GT/ Manta A / Rekord C / Kadett B

ale ogólnie zasada jest pewnie podobna dla wszelkich wskaźników.

potrzebuję na wskaźniku ciśnienia oleju zmienić tarczę na taką z europejskimi oznaczeniami ( bar ) zamiast lbs / sq. inch

Obrazek


Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 145
Rejestracja: 10 czerwca 2008, 09:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jak rozebrać dodatkowe zegary/wskaźniki?

Postautor: Kowal » 31 lipca 2011, 10:47

Teoretycznie wszystko jest rozbieralne, ale nie wszystko da się później złożyć ;)
Jestem w trakcie budowania repliki wskaźnika podciśnienia VDO na bazie wskaźnika temp. oleju. Pierścień tak jak podejrzewałeś jest zaciskany na koniec. Jeśli zabierzesz się do tego umiejętnie, można rozgiąć delikatnie pierścień od tyłu na około 2/3 obwodu nie uszkadzając go od "widocznej" strony. Tyle wystarczy żeby go zdjąć. po odkręceniu nakrętki trzymającej zacisk masowy zegara, całe flaki wychodzą na zewnątrz...dalsza rozbiórka to już banał. Niestety metalowy pierścień jest dosyć twardy i musisz się liczyć z tym, że po całej operacji może nie wyglądać jak przed rozbiórką. Może być konieczne jego naprawienie (szpachel bądź inny wypełniacz) i lakierowanie.
Pozdro


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości