czy dodatkowe zegary VDO są rozbieralne? czy też frontowy pierścień jest zaciskany jakoś jako ostatni i całość jest nierozkręcalna?
dotyczy Opel GT/ Manta A / Rekord C / Kadett B
ale ogólnie zasada jest pewnie podobna dla wszelkich wskaźników.
potrzebuję na wskaźniku ciśnienia oleju zmienić tarczę na taką z europejskimi oznaczeniami ( bar ) zamiast lbs / sq. inch
Jak rozebrać dodatkowe zegary/wskaźniki?
Re: Jak rozebrać dodatkowe zegary/wskaźniki?
Teoretycznie wszystko jest rozbieralne, ale nie wszystko da się później złożyć
Jestem w trakcie budowania repliki wskaźnika podciśnienia VDO na bazie wskaźnika temp. oleju. Pierścień tak jak podejrzewałeś jest zaciskany na koniec. Jeśli zabierzesz się do tego umiejętnie, można rozgiąć delikatnie pierścień od tyłu na około 2/3 obwodu nie uszkadzając go od "widocznej" strony. Tyle wystarczy żeby go zdjąć. po odkręceniu nakrętki trzymającej zacisk masowy zegara, całe flaki wychodzą na zewnątrz...dalsza rozbiórka to już banał. Niestety metalowy pierścień jest dosyć twardy i musisz się liczyć z tym, że po całej operacji może nie wyglądać jak przed rozbiórką. Może być konieczne jego naprawienie (szpachel bądź inny wypełniacz) i lakierowanie.
Pozdro
Jestem w trakcie budowania repliki wskaźnika podciśnienia VDO na bazie wskaźnika temp. oleju. Pierścień tak jak podejrzewałeś jest zaciskany na koniec. Jeśli zabierzesz się do tego umiejętnie, można rozgiąć delikatnie pierścień od tyłu na około 2/3 obwodu nie uszkadzając go od "widocznej" strony. Tyle wystarczy żeby go zdjąć. po odkręceniu nakrętki trzymającej zacisk masowy zegara, całe flaki wychodzą na zewnątrz...dalsza rozbiórka to już banał. Niestety metalowy pierścień jest dosyć twardy i musisz się liczyć z tym, że po całej operacji może nie wyglądać jak przed rozbiórką. Może być konieczne jego naprawienie (szpachel bądź inny wypełniacz) i lakierowanie.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości